Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 27 January 2015

1400 sukarelawan UiTM

Membantu membersihkan rumah penduduk yang terjejas banjir di Pantai Timur

ABDUL RAZAK IDRIS | 26 Januari 2015 3:02 PM


Dr. Abdullah Mohd. Said mengibarkan bendera UiTM sebagai tanda pelepasan Konvoi Misi Bantuan Pasca Banjir UiTM ke Pantai Timur baru-baru ini.

Universiti Teknologi MARA(UiTM) menghantar seramai 1400 mahasiswa bagi membantu kerja-kerja membersihkan rumah mangsa banjir di Pantai Timur baru-baru ini.

Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar UiTM, Prof. Datuk Dr. Abdullah Mohd. Said berkata, misi kali ini disertai mahasiswa semester akhir kursus ijazah sarjana muda.

“Setelah menghantar misi seramai 2000 termasuk misi seramai 200 orang bagi membersihkan rumah mangsa banjir misi kali ini menghantar 1400 orang pelajar ke pantai timur.

“Misi kali ini, kesemua sukarelawan akan dibawa dengan beberapa buah bas diiringi oleh sukarelawan 1M4U dan pegawai keselamatan UiTM,”katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan acara pelepasan Konvoi Misi Bantuan Pasca Banjir Fasa Kedua di Pusat Ko-Kurikulum UiTM di UiTM, Shah Alam, baru-baru ini.

Abdullah berkata, kesemua mahasiswa bergabung dengan sukarelawan Majlis Sukarelawan Universiti Malaysia (MASKUM) bagi menjayakan misi kali ini yang lebih menumpukan membersih selut tebal di rumah, sekolah dan bangunan yang terlibat dengan banjir.

“Selain daripada misi membersihkan rumah penduduk kita turut membawa bersama beberapa barangan keperluan mangsa banjir.

“Kita berasa bangga kerana sukarelawan yang terpilih dalam misi ini mendaftar dengan sukarela sehingga UiTM terpaksa membuat penapisan kerana hampir 2,000 yang berminat menjadi sukarelawan,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/1400-sukarelawan-uitm-1.52664#sthash.D6CxRAjJ.dpuf

No comments: