Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 30 January 2015

Ahli keluarga kecewa tidak dimaklum sidang akhbar MH370

THOMAS CHONG 
DAN SAIFULIZAM MOHAMAD | 30 Januari 2015 1:50 AM


POLIS menghalang anggota keluarga mangsa tragedi pesawat MH370 yang terlalu sedih menyerbu Pejabat Kedutaan Malaysia di Beijing, China, semalam berikutan pengumuman Jabatan Penerbangan Awam Malaysia (DCA) mengenai kesemua penumpang pesawat itu terkorban. - REUTERS


PUTRAJAYA 29 Jan. – Ahli-ahli keluarga kepada penumpang pesawat MH370 kecewa kerana tidak dimaklumkan tentang sidang akhbar oleh Ketua Pengarah Jabatan Penerba­ngan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman mengenai status terkini kehilangan pesawat tersebut.

Sidang akhbar yang pada awalnya dijadual diadakan di ibu pejabat DCA di sini hari ini turut ditunda dan ditukar tempat selepas pihak pe­nganjur dikejutkan dengan keha­diran beberapa orang ahli keluarga.

Isteri kepada pramugara MH370, Mohd. Hazrin Mohamed Hasnan, iaitu Intan Maizura Othman hadir bersama anak bongsunya, Muhammad yang berusia lapan bulan.

Seorang ahli keluarga dari China yang mahu dikenali sebagai Kelly pula menunjukkan kertas yang meminta supaya suaminya yang menaiki pesawat MH370 dipulangkan.

Walaupun terdapat ahli keluarga yang kelihatan menitiskan air mata ketika dikerumuni pemberita, namun semua kelihatan tenang.

Jacquita Gonzales, isteri kepada pramugara, Patrick Gomes berkata, ahli keluarga berasa kecewa kerana hanya menerima maklumat mengenai sidang akhbar itu melalui pemberita pada petang ini.

“Kami langsung tidak dimaklumkan mengenai sidang akhbar ini dan adalah amat sukar untuk menggambarkan perasaan saya pada masa ini.

“Emosi saya seperti roller-coaster yang turun dan naik secara mendadak kerana gagal mendapat maklumat mengenai orang kesayangan,” katanya.

Seorang ahli keluarga, Lim Wee Hoon pula berkata, dia menghadiri sidang akhbar DCA walaupun tidak dijemput kerana ingin mendapat maklumat terkini mengenai iparnya yang masih hilang sejak 8 Mac lalu.

“Saya tertinggal siaran langsung mengenai satu pengumuman pen­ting pada tahun lalu dan saya tidak mahu ketinggalan apa-apa maklumat penting mengenai ahli keluarga saya yang menaiki pesawat MH370.

“Apa yang mengecewakan ialah pihak Malaysia Airlines (MAS) ketika dihubungi gagal mengesahkan sidang akhbar hari ini, kami hanya mendapat maklumat melalui petugas media,” katanya.

Sepupu kepada Mohd. Razahan Zamani yang menaiki pesawat MH370, Mohammad Sharil Shaari pula berkata, ibu Mohd. Razahan masih tidak dapat menerima kehilangan anaknya sejak 8 Mac lalu.

“Ibunya akan berasa marah jika ada sesiapa yang meminta supaya dia reda dengan apa yang berlaku,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/ahli-keluarga-kecewa-tidak-dimaklum-sidang-akhbar-mh370-1.54197#sthash.OaIbtBA4.dpuf

No comments: