Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 29 December 2014

Sesi persekolahan 2015 ditangguh seminggu

29 Disember 2014 9:38 AM


PUTRAJAYA 29 Dis. - Sesi persekolahan untuk 2015 ditangguhkan seminggu daripada tarikh asal berikutan keadaan banjir yang melanda negara terutama di Pantai Timur Semenanjung masih belum pulih.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, dengan penangguhan itu sesi baru persekolahan di Kedah, Kelantan, Terengganu dan Johor adalah pada 11 Januari manakala negeri-negeri lain pada 12 Januari.

Beliau yang merupakan Menteri Pendidikan berkata, keputusan itu dibuat selepas mengambil kira sekolah-sekolah yang terlibat banjir akan mengambil masa untuk dipulihkan dan guru-guru, ibu bapa serta pelajar yang terlibat memerlukan masa untuk membuat persiapan.

“Sehingga semalam, Kementerian Pendidikan mendapati 340 buah sekolah di tujuh negeri terlibat banjir sama ada dijadikan pusat pemindahan atau ditenggelami banjir,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/sesi-persekolahan-2015-ditangguh-seminggu-1.42228#sthash.jJDCKy6X.dpuf


No comments: