Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 3 December 2014

Piala AFF: Miura tak bimbang kehilangan Minh Tuan

SELASA, 2 DISEMBER 2014 @ 11:20 AM

KUALA LUMPUR: Jurulatih Vietnam, Toshiya Miura yakin barisan bimbingannya mampu menampung kekosongan ditinggalkan pemain tengah, Vu Minh Tuan pada pertemuan separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki menentang Malaysia, Ahad ini.

Minh Tuan mengumpul kad kuning kedua pada aksi peringkat kumpulan selepas menjaringkan gol cantik ketika Vietnam mencatat kemenangan 3-1 ke atas Filipina pada Jumaat lepas.

Pemain berusia 24 tahun itu membuka mata pengkritik menerusi kemahiran dan kemampuannya menjaring gol ketika membantu Vietnam mencatat keputusan seri 2-2 menentang Indonesia dan turut meledak bertemu Laos.

"Minh Tuan, tiga perlawanan, dua gol, dia bermain dengan amat baik namun saya fikir pemain simpanan untuk tiga perlawanan selepas ini mampu menampung ketiadaannya," kata Miura mengulas ketiadaan Minh Tuan pada perlawanan di Shah Alam dalam laman rasmi Piala AFF, www.affsuzukicup.com.

Untuk rekod, Vietnam sudah menewaskan Malaysia tiga kali dan seri dua kali daripada tujuh pertemuan sepanjang kempen serantau AFF.

Begitupun, pada edisi empat tahun lalu, Malaysia berjaya mara ke final selepas menewaskan Vietnam menerusi agregat 2-0 sebelum menewaskan Indonesia di pentas akhir untuk menjulang Piala AFF buat kali pertama.

Selain Vietnam, Malaysia begitupun turut kehilangan pemain berpengalaman, Shukor Adan dan penyerang veteran, Amri Yahyah kerana mengumpul kad kuning kedua.


BINTANG muda Vietnam, Vu Minh Tuan (kiri) meraikan jaringannya ketika bertemu Filipina bersama rakan sepasukan, Nguyen Van Quyet pada aksi peringkat kumpulan Piala AFF Suzuki. Minh Tuan begitupun tidak boleh beraksi pada perlawanan separuh akhir pertama menentang Malaysia kerana mengumpul kad kuning kedua. - Foto Reuters


No comments: