Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 18 December 2014

AFF 2014 : Perjuangan belum tamat - Dollah

17 Disember 2014 10:15 PM


BANGKOK 17 DIS. 2014 - Pemain Harimau Malaya, Indra Putra Mahayuddin bersaing dengan pemain Thailand, Chanathip Songkrasin untuk mendapatkan bola pada perlawanan akhir pertama Piala AFF Suzuki 2014 antara Malaysia menentang Thailand, di Stadium Nasional Rajamangala, di sini, hari ini. - UTUSAN/Abdul Razak Latif

BANGKOK 17 Dis. - Perjuangan belum berakhir. Harimau Malaya masih mempunyai 90 minit untuk merubah nasib mereka apabila menerima kunjungan Thailand dalam final kedua Piala AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini, tegas jurulatih Malaysia, Dollah Salleh selepas melihat pasukannya tewas 2-0 di Stadium Rajamangala di sini, sebentar tadi.

“Kita tidak bermain sebaik ketika menentang Vietnam (separuh akhir kedua) di Hanoi, sedangkan Thailand menunjukkan permainan yang memang sudah kita jangkakan.

“Bahagian pertahanan juga agak goyah malam ini, terutama menerusi kesilapan yang dilakukan pada minit ke-72 (Thailand dihadiahkan sepakan penalti kerana Mohd. Fadhli Shas mengkasari lawan).

“Namun dalam bola sepak apa saja boleh berlaku. Kita tewas 2-0 hari ini tetapi kita masih boleh bangkit dan merubah kedudukan apabila beraksi di depan penyokong sendiri.

“Saya percaya, pemain kami akan tampil dengan aksi lebih baik apabila menerima kunjungan Thailand di Stadium Nasional, Bukit Jalil,” ujar Dollah.

Malaysia beraksi bersama misi mencari kejuaraan Piala AFF buat kali kedua selepas muncul juara pada 2010, manakala Thailand pula bakal hadir dengan reputasi selaku juara tiga kali. - UTUSAN ONLINE

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/perjuangan-belum-tamat-dollah-1.37517#sthash.89BvB4Zy.dpuf

No comments: