Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 2 December 2014

POLITIK BANGANG : Namewee mengaku bersalah aibkan kakitangan TNB

02 Disember 2014 2:51 AM


WEE MENG CHEE atau dikenali sebagai Namewee (dua dari kanan) berbincang bersama peguam dan rakan-rakannya di Mahkamah Sesyen Muar, Johor, semalam.

MUAR 1 Dis. – Penyanyi rap kontroversi, Namewee dijatuhkan hukuman penjara tiga bulan atau menjalani khidmat sosial oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini setelah mengaku bersalah cuba mengaibkan kehormatan seorang kakitangan Tenaga Nasional Bhd. (TNB), lima tahun lalu.

Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee, 31, yang memi­lih untuk menjalani khidmat sosial itu melalui Perintah Kehadiran Wajib bagi tempoh yang sama selama empat jam sehari mulai hari ini.

Hakim Roziyanti Ahmad turut memerintahkan Namewee diikat jamin RM5,000 berserta seorang penjamin bercagar. Jika gagal me­laksanakan khidmat sosial itu, dia boleh dihukum penjara selama tiga bulan.

Namewee dijatuhkan hukuman itu setelah mengaku menyebut perkataan-perkataan kesat dengan niat untuk mengaibkan Wan Mohd. Faizal Wan Hamat pada pukul 10 malam, 26 Oktober 2009 di Pejabat Pengurusan Bekalan TNB di Jalan Temenggong Ahmad, di sini.

Selain itu, kata-kata terbabit dirakam dan dimuat naik ke dalam laman web YouTube sehingga menimbulkan kegusaran kepada masyarakat umum.

Tertuduh yang juga merupakan komposer dan pengarah filem didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya.

Hukuman Perintah Keha­di­ran Wajib itu akan dikendalikan Jabatan Penjara Malaysia.

Pendakwaan dikendalikan Ketua Unit Pendakwaan Johor, Saiful Edris Zainuddin, manakala tertuduh turut diwakili peguam Hishamudin A. Aziz dan Rahani Sabtu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/namewee-mengaku-bersalah-aibkan-kakitangan-tnb-1.31710#sthash.zLUMwBiI.dpuf



No comments: