Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 10 August 2011

PAS TANPA ISLAM JADI APA?


Pelbagai pihak desak Pas gugurkan Islam pada nama parti


KUALA LUMPUR 9 Ogos - Pas wajar menggugurkan perkataan Islam pada nama parti itu apabila gagal membela akidah sekumpulan umat Islam dalam kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap sebuah Gereja Methodist di Damansara Utama, minggu lalu.

Setiausaha Agung Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan), Syed Anuar Syed Mohamad berkata, perjuangan Pas sekarang hanya semata-mata politik dan bukannya berusaha menegakkan Islam seperti mana matlamat pada awal penubuhannya.

''Disebabkan politik mereka terpaksa akur dengan desakan dan tekanan daripada rakan-rakan partinya yang lain sama ada Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahupun DAP. Ini yang berlaku sekarang,'' katanya di sini, hari ini.

Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), SD Johari Md. Yassin juga mahu Pas menggugurkan perkataan Islam kerana parti berkenaan tidak layak menggunakan perkataan yang amat suci itu.

Beliau berkata, jika Pas sebagai sebuah parti Islam bertanggungjawab sudah tentu parti itu akan segera mempertahankan tindakan JAIS dalam usaha menyelamatkan segelintir akidah umat Islam daripada terpesong.

Bagaimanapun beliau berkata, harapan tinggal harapan, Pas yang dahulunya begitu hebat memperjuangkan Islam kini terpaksa akur dengan tekanan PKR dan DAP atas nama politik.

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, sebarang perkara yang melibatkan akidah tidak boleh dikompromi serta bukan perkara dagangan politik. Sepatutnya Pas tegas menyatakan pendirian mereka menegakkan Islam tanpa perlu berdolak dalik.

''Maka wajar perkataan Islam dalam Pas dibuang kerana mereka jelas tunduk kepada tekan pemimpin PKR dan DAP ,'' katanya lagi.

Seorang bekas lagi setiausaha Sulit Anwar, Muhamad Rahimi Osman berkata, apa yang berlaku itu adalah hasil kejayaan Anwar mempengaruhi Pas supaya parti itu lebih terbuka dan liberal.

''Jika dahulu saya sendiri masih ragu-ragu untuk menentang Pas kerana beranggapan Pas sebagai sebuah parti memperjuangkan Islam, kini semuanya sudah jelas.

''Pas tidaklah berbeza dengan PKR dan DAP. Kini kepentingan politik DAP, PKR serta meraih sokongan orang bukan Islam telah menjadi tajuk utama perjuangan Pas,'' katanya lagi sambil berharap Pas sedar dengan kepincangan yang berlaku dan kembali berjuang demi Islam.

KOMEN : BUKAN GUGURKAN NAMA ISLAM TAPI BUBARKAN DAN KUBURKAN PARTI PAS UNTUK SELAMA-LAMANYA... ADA PUN BUKAN MEMBELA PERJUANGAN ISLAM TAPI AGAMA DI GADAIKAN UNTUK KUASA DUNIA... SETAKAT ISLAM PADA SERBAN DAN JUBAH AJE, OTAK JUMUD DAN TAK BOLEH NAK BERFIKIR...TAK JADI APA PUN...

No comments: