Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 23 August 2011

Mustafa berdepan saman fitnah RM10j


Oleh AZIAN AZIZ
pengarang@utusan.com.my


SHAH ALAM 22 Ogos - UMNO akan memfailkan saman fitnah berjumlah RM10 juta terhadap Datuk Mustafa Ali berhubung satu kenyataannya yang menyalahkan parti itu dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya baru-baru ini.

Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, selain Setiausaha Agung Pas itu, turut akan disaman ialah pihak-pihak lain yang dikenal pasti terlibat termasuk mereka yang menerbitkan kenyataan tersebut.

Beliau berkata, buat permulaan satu notis peguam akan dihantar kepada Mustafa dan beliau perlu menjawabnya dalam tempoh tujuh hari bekerja atau saman tersebut akan difailkan selepas hari raya ini melalui Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.

''Kita membuat keputusan memfailkan saman selepas Mustafa gagal membuat permohonan maaf dan menarik balik tuduhannya itu secara terbuka selepas tempoh tiga hari diberikan bermula 16 Ogos lalu.

''Kita tidak ada pilihan lain kerana perlu mempertahankan diri daripada tuduhan tidak berasas yang dilemparkan," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Hadir sama, peguam Abu Bakar Isa Rahmat daripada Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.

Mohd. Zain menegaskan, Mustafa dilihat sengaja membuat tuduhan itu untuk memburuk-burukkan UMNO selain mempolitikkan isu tersebut untuk kepentingan politik selepas gagal mengemukakan bukti yang didakwa telah diperolehinya.

Pada sidang akhbar di Kuala Terengganu pada 15 Ogos lalu, Mustafa mendakwa UMNO berperanan dalam pemeriksaan yang dilakukan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu.

Mustafa turut mengatakan UMNO memainkan peranan dalam mempolitikkan isu itu ekoran tindakan JAIS yang sehingga kini belum mendedahkan hasil siasatan mereka ke atas gereja tersebut.

Ekoran tuduhan yang dilemparkan, Mohd. Zin dalam satu kenyataan memberi tempoh tiga hari kepada Mustafa untuk memohon maaf kepada UMNO kerana membuat tuduhan tidak berasas itu atau akan menghadapi tindakan undang-undang.

Sementara itu Mustafa yang dipetik daripada Harakahdaily tidak bercadang meminta maaf kepada UMNO sebaliknya akan bertemu dengan mereka di mahkamah nanti.

"Saya tidak akan minta maaf dan akan serahkan bukti yang saya ada dalam mahkamah nanti," katanya.

KOMEN : SAMAN AJE MANUSIA YANG SUKA TABUR FITNAH DAN BERCAKAP MENGGUNAKAN LUTUT...

No comments: