Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 8 August 2011

BN SALAH LAGILAH? HADI KATA


Tiada tindakan terhadap Hasan Ali - Hadi




KUALA LUMPUR 7 Ogos - Pas tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali ekoran pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Damansara Utama baru-baru ini.

Malah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, tugas Hasan sebagai Exco Selangor berjalan seperti biasa.

Beliau juga seperti biasa menyalahkan Barisan Nasional (BN) apabila menyatakan isu itu sengaja dibangkitkan oleh parti pemerintah semata-mata yang mahu menutup tuntutan terhadap pilihan raya bersih.

"Isu Selangor kita buat keputusan untuk terus ke medan walaupun kita tahu isu ini sengaja dijadikan oleh BN untuk menutup (tuntutan) pilihan raya bersih," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Bahagian Penguatkuasaan JAIS dan sepasukan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang membuat pemeriksaan ke atas sebuah gereja di Damansara Utama berdasarkan hasil maklumat yang diterima, Rabu lalu.

Maklumat tersebut menyatakan terdapatnya kehadiran orang Islam dalam majlis berbuka puasa yang diadakan di gereja tersebut.

Dalam laporan eksklusif Mingguan Malaysia hari ini pula, Hasan menegaskan yang beliau sanggup dipecat daripada sebarang jawatan demi kepentingan akidah ummah.

Ketika ditanya hubungan Pas dengan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor berikutan isu tersebut, Abdul Hadi berkata, ia berada dalam keadaan baik kerana Pas adalah sebahagian daripada kerajaan Selangor.

Menurutnya, Pas menyerahkan kepada kebijaksanaan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menguruskan isu berkenaan kerana ia membabitkan bidang kuasa Sultan Selangor dan negeri.

Ketika diminta mengulas laporan yang menyatakan terdapat usaha memurtadkan orang Islam di gereja berkenaan, Abdul Hadi berkata, Pas akan bertemu dengan pihak gereja untuk mendapatkan penjelasan.

"Kita mahu bertemu dengan pihak gereja untuk mendapatkan maklumat dan penjelasan secara langsung. Kita tidak mahu bergantung kepada laporan media semata-mata. Kita juga mahu berjumpa dengan JAIS bagi mendapatkan maklumat daripada mereka. Kita mahu mengetahui apa sebenarnya yang berlaku," ujarnya.

Ketika ditanya bila pertemuan itu akan diadakan, beliau berkata, ia bergantung kepada tarikh yang sesuai.

Menjawab satu soalan Abdul Hadi berkata, pihaknya bukan tidak mempercayai laporan yang dikemukakan oleh Hasan, tetapi ia tidak mencukupi.

"Bukan tidak percaya tetapi tidak cukup, laporan media pun tidak cukup. Laporan media lagi kita tidak percaya. Sehubungan itu kita perlu ke medan untuk menemui pihak-pihak yang berkenaan," katanya.

KOMEN : PELIK BETUL TENGUK PERANGAI HADI NI.. SIBUK NAK CAMPUR TANGAN MASALAH KAT SELANGOR... APA KUASA DAN AUTHORITI YANG DIA ADA... DIA KENA INGAT YANG DIA TU BUKAN RAKYAT SULTAN SELANGOR... KENAPA PERLU NAK MEMANDAI... NAK TARIK UNDI ORANG KAFIRLAH TU... SIAPA MENTERI BESAR SELANGOR NI?

No comments: