Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 6 February 2015

Proton Exora baharu dengan penurunan harga hingga RM4,710

Oleh Che Wan Badrul Alias


Proton Exora baharu. - Foto emel
SHAH ALAM: Proton Holdings Bhd melancarkan varian dipertingkat Proton Exora dengan tambahan varian baharu Proton Exora Super Premium (SP) yang menggantikan varian Prime.
Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Abdul Harith Abdullah, berkata dengan pengenalan varian baharu, syarikat menyasar menjual 2,000 unit Exora sebulan.

Proton Exora baharu. - Foto emel
Katanya, Proton juga sudah menjalankan kajian semula harga model itu dan kini menawarkan pengurangan tambahan kira-kira 5.8 peratus atau RM4,710 bagi varian terpilih sejajar rancangan kerajaan untuk merendahkan harga kenderaan di negara ini.
"Kini kami memperkenalkan varian SP baharu yang bukan hanya menyediakan kuasa pacuan enjin turbo 1.6L tetapi juga dinaik taraf dengan reka bentuk menarik menepati hasrat membangunkannya sebagai sebuah kenderaan premium untuk keluarga.
"Dengan enjin lebih berkuasa bagi varian SP, Premium dan Executive, Proton turut mempertingkatkan aspek keselamatan MPV berkenaan. Justeru, varian Premium dan Super Premium kini dinaik taraf dengan beg udara sisi menjadikan MPV baharu ini memiliki empat beg udara dan sistem kawalan kestabilan elektronik (ESC)," katanya dalam kenyataannya di sini hari ini.
Varian baharu Proton Exora ditawarkan dalam tujuh warna - Solid White, Elegant Brown, Cocoa Grey, Genetic Silver dan Tranquility Black manakala Luxury Blue dan Indiana Grey adalah dua warna baharu diperkenalkan untuk Exora baharu.
Proton sudah menjual 128,824 unit Exora sejak diperkenalkan pada 2009.
Varian baharu Exora kini dibuka untuk tempahan dan Proton menawarkan jaminan tiga tahun atau 100,000 kilometer.

No comments: