Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 13 February 2015

Agenda politik satu orang – Razali

13 Februari 2015 1:49 AM


JERANTUT 12 Feb. – Kempen ‘Berarak Demi Kebebasan’ yang dige­rakkan penyokong dan keluarga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanyalah untuk kepentingan agenda politik seorang individu dan bukan rakyat.
Razali Ibrahim

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Razali Ibrahim berkata, sehubungan itu, masyarakat harus bersama-sama menolak kempen tidak berfaedah itu dan memberi sokongan padu kepada kerajaan yang berusaha me­ningkatkan taraf hidup rakyat.

“Dia (Anwar) sudah berceramah mengenai perkara ini sejak dahulu lagi. Saya hendak tanya akhirnya apa yang dia hendak, perarakan yang dibuat ini untuk apa? Saya dengar banyak dia sebut pasal konspirasi sedangkan benda ini tidak ada kaitan.

“Kalau dikatakan perarakan ini berjaya apa mereka hendak tuntut, lepaskan Anwar Ibrahim? Nanti ramai pula penjenayah lain hendak dilepaskan. Sistem (kehakiman) yang ada itu bagi saya harus kita hormati,” katanya dalam sidang akhbar selepas majlis penyam­paian sumbangan kepada mangsa banjir Felda Wilayah Jengka, di Dewan Semai Bakti Felda Jengka 8 di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad dan Ahli Parlimen Jerantut, Ahmad Nazlan Idris.

Menurut Razali, perarakan yang akan dilakukan itu amat merugikan negara dan meletakkan rakyat berhadapan dengan pelbagai isu semasa.

Kata beliau, tindakan itu juga akan menjejaskan usaha kerajaan yang sedang bertungkus-lumus menyerap kedudukan ekonomi dunia yang berhadapan dengan kejatuhan harga minyak mentah dan juga komoditi.

“Kita harus menguruskan semua tenaga dan kewangan untuk berhadapan situasi itu, bukannya hendak menyelesaikan masalah satu orang yang telah diberikan peluang yang cukup luas,” ujarnya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/agenda-politik-satu-orang-8211-razali-1.59008#sthash.Qo5Iwenv.dpuf


No comments: