Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 11 February 2015

LIWAT : Penyokong Saiful bersurai secara aman

11 Februari 2015 1:37 AM


Penyokong Mohd. Saiful Bukhari Azlan turut mengikuti keputusan rayuan akhir kes liwat Anwar Ibrahim di Mahkamah Persekutuan, Istana Kehakiman, Putrajaya, semalam.


PUTRAJAYA 10 Feb. – Penyokong Mohd. Saiful Bukhari Azlan bersurai dengan aman selepas keputusan Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman penjara lima tahun terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya itu.

Sepanjang sesi pendengaran keputusan kes tersebut hari ini, sebanyak 500 penyokong Mohd. Saiful Bukhari berkumpul di pekarangan Istana Kehakiman sejak pukul 8.30 pagi yang diketuai oleh Presiden Pertubuhan Suara Inspirasi Malaysia, Suhaimi Adnan.

Mereka yang hadir akur mendengar arahan bersurai daripada Suhaimi selepas mahkamah membuat keputusan bagi mengelakkan sebarang provokasi daripada penyokong Anwar yang turut berkumpul seawal pukul 8 pagi.

Menurut Suhaimi, 500 penyokong itu merupakan rakyat yang prihatin dengan nasib Mohd. Saiful Bukhari selain ingin melihat keadilan ditegakkan.

“Kehadiran penyokong Mohd. Saiful Bukhari ini bukan ditaja sesiapa seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak daripada pakatan pembangkang, sebab itu juga pergerakan kita tidak teratur sebagaimana penyokong Anwar.

“Saya ingin tegaskan bahawa sokongan ini berdasarkan kepada keprihatinan rakyat dan pihak kami menerima segala keputusan mahkamah hari ini. Alhamdulillah nampaknya keputusan menyebelahi Mohd. Saiful Bukhari,” katanya ketika ditemui pemberita di di sini.

Mahkamah Persekutuan hari ini menolak rayuan Anwar untuk mengetepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang diputuskan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac tahun lalu terhadap sabitan meliwat Mohd. Saiful Bukhari.

Menurut Suhaimi, keputusan Mahkamah Persekutuan itu me­nunjukkan badan kehakiman negara amat adil dalam membuat sebarang keputusan walaupun didesak pelbagai pihak memandangkan kes berkenaan melibatkan individu berprofil tinggi.

“Saya minta semua pihak me­nerima keputusan ini dan keputusan yang telah dibuat ini tidak perlu dipertikaikan kerana apa yang diputuskan tidak dipengaruhi oleh sebarang unsur politik,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/penyokong-saiful-bersurai-secara-aman-1.58311#sthash.JlBifTLH.dpuf


No comments: