Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 25 February 2015

LIWAT : Keluarga Anwar yakin proses pengampunan

SELASA, 24 FEBRUARI 2015 @ 11:01 PM

MASA DIA BEBAS KAT LUAR HABIS SEMUA SULTAN DIA MAKI...SEKARANG SULTAN JUGA YANG KAU CARI BILA DAH KE DALAM..MEMAMG JENIS MANUSIA TAK MALU...


KUALA LUMPUR: Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan yang mereka hari ini mengemukakan petisyen pengampunan kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, berhubung sabitan dan hukuman penjara lima tahun ke atas Anwar dalam kes liwat II.

Anak kedua Anwar, Nurul Nuha, 31, dalam satu kenyataan malam ini, berkata petisyen itu dibuat "bersandarkan Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan."

"Kami meletakkan keyakinan kepada proses perlembagaan ini serta percaya prinsip keadilan akan ditegakkan apabila kesemua fakta-fakta diteliti secara menyeluruh tanpa campur tangan politik mahupun mana-mana cabang kerajaan bersesuaian dengan prinsip pemisahan kuasa melalui institusi Raja Berperlembagaan," katanya.

Kenyataan itu dikeluarkan berikutan tindakan isteri Anwar, Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Wan Ismail serta dua anak mereka, Nurul Izzah dan Nurul Nuha, menyerahkan petisyen itu untuk Yang di-Pertuan Agong kepada pegawai Istana Negara di sini petang tadi.

Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun setelah Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari lepas, menolak rayuannya terhadap sabitan dan hukuman penjara kerana meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

Beliau secara automatik akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh jika tidak memohon pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong hari ini.

Penasihat PKR itu mempunyai tempoh 14 hari bermula dari tarikh beliau disabitkan kesalahan dan dihukum penjara, untuk memfailkan petisyen pengampunan.

- BERNAMA



Anak kedua Anwar, Nurul Nuha, 31. - Foto Amir Irsyad Omar



No comments: