Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 13 February 2015

LIWAT : Nurul Nuha dicabar beri penjelasan

13 Februari 2015 1:49 AM


PULAU PINANG 12 Feb. – Anak kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nurul Nuha dicabar turut memperjelaskan beberapa perkara kepada rakyat sepanjang kempen Berarak Demi Kebebasan yang digerakkan beliau bersama keluarganya.

RAHMAD ISAHAK

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP), Rahmad Isahak berkata, antara perkara itu termasuk mengapa bapa beliau tidak memilih untuk memberi keterangan secara bersumpah ketika diarah membela diri di Mahkamah Tinggi bersabit kes liwatnya.

Selain itu tambah beliau, Nurul Nuha juga digesa menjelaskan kepada rakyat kenapa bapanya gagal membawa seseorang yang kononnya saksi alibi bagi mengesahkan alibi beliau pada hari kejadian.

Turut perlu diperjelaskan sepanjang kempen itu katanya, mengapa barisan peguambela bapanya gagal mematahkan bukti saintifik yang mengesahkan 100 peratus asid deoksiribonukleik (DNA) milik bapanya dalam kes tersebut.

“Jika wujud konspirasi politik dalam kes bapanya pula, Nurul Nuha perlu memperjelaskan kepada rakyat dalam kempen itu mengapa tiada seinci pun bukti dikemukakan kepada mahkamah selain daripada andaian sendiri semata-mata” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai tindakan keluarga Anwar menerusi Nurul Nuha yang menggerakkan kempen tersebut kononnya sebagai menuntut keadilan selepas Anwar didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Menurut Rahmad, keluarga Anwar tidak sewajarnya menagih simpati daripada rakyat dengan mengkritik badan kehakiman sedangkan Ketua Pembangkang berkenaan sudah diberikan ruang secukupnya untuk mempertahankan diri di mahkamah.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/nurul-nuha-dicabar-beri-penjelasan-1.59011#sthash.nctR3rhl.dpuf


No comments: