Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 12 February 2015

POLITIK : Mohamed Azmin sedia pikul tanggungjawab Ketua Pembangkang

FARHANA JONI | 12 Februari 2015 1:48 AM


MOHAMED Azmin Ali bercakap kepada media selepas majlis menandatangani perjanjian persefahaman antara China Railway Engineering Corporation, Bismark Construction and Engineering Sdn. Bhd. dan Malaysian Building Society Berhad di Hotel Grand Dorsett Subang, semalam. – utusan /Riduan Rizal Ahmad

SUBANG 11 Feb. – Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berkata, beliau bersedia melaksanakan setiap tugas yang diamanahkan dengan penuh tanggungjawab jika dilantik sebagai Ketua Pembangkang.

Mohamed Azmin yang juga Menteri Besar Selangor berkata, beliau bersyukur sekiranya beliau dipilih untuk menggantikan kedudukan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikenakan hukuman penjara lima tahun.

“Alhamdulillah kalau dipilih dan saya akan buat kerja. Apa juga amanah yang diberi saya akan laksanakan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tambah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa itu, beliau akan melihat keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat terlebih dahulu sama ada beliau bersedia atau tidak untuk memikul tanggungjawab tersebut.

“Bukan soal saya mahu atau tidak tetapi kekuatan Pakatan Rakyat adalah kita melakukan perbincangan dan membuat keputusan atas muafakat serta konsensus. Jadi, kita tunggu mesyuarat Majlis Presiden pakatan pembangkang, Jumaat nanti,” katanya.

Jelas Menteri Besar Selangor itu, pakatan pembangkang mempunyai ramai pemimpin yang berupaya dan cekap untuk menjadi ketua, jadi mereka perlu berbincang terlebih dahulu siapa yang layak.

“Kemudian kita akan membuat pilihan berdasarkan keputusan konsensus kesemua ketua pakatan,” ujarnya.

Sementara itu beliau menegaskan Anwar akan terus menjadi Penasihat Ekonomi Selangor meskipun menjalani hukuman di Penjara Sungai Buloh selepas atas kesalahan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Anwar kekal menjadi penasihat. Kenapa tidak? Maksud saya, beliau boleh menyuarakan pesanan menerusi peguam dan keluarganya.

“Malah pakatan masih memerlukan nasihat dan tunjuk ajar beliau,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/mohamed-azmin-sedia-pikul-tanggungjawab-ketua-pembangkang-1.58656#sthash.5Yg9RagN.dpuf

No comments: