Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 6 February 2015

POLITIK : Tidak mesyuarat tanpa kehadiran Hadi

Peringatan Gua Eng kepada Presiden Pas

AZHARI ZAINOODDIN | 06 Februari 2015 2:08 AM


LIM GUAN ENG

PULAU PINANG 5 Feb. - Mesyuarat majlis pimpinan pakatan pembangkang yang dijadualkan di ibu negara Ahad ini tidak akan diteruskan sekiranya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak menghadiri mesyuarat berkenaan.

Setiausaha Agung DAP yang jawatannya belum disahkan, Lim Guan Eng berkata, tarikh mesyua­rat itu telah ditetapkan dan semua parti dalam pakatan pembangkang perlu memberi komitmen untuk menghadiri mesyuarat berkenaan yang bakal berlangsung pada 2.30 petang di Ibu Pejabat Pas.

Katanya, mesyuarat pada hujung minggu ini adalah pertemuan kepimpinan parti dalam pakatan pembangkang selepas mesyuarat terakhir diadakan Oktober tahun lalu.

"Menghadiri mesyuarat adalah sebahagian daripada tanggungjawab dan komitmen semua yang terlibat. Semua isu yang boleh diselesaikan akan diberi perhatian di dalam mesyuarat nanti.

"Setakat ini, sekretariat mesyuarat telah memberi jaminan akan kehadiran semua pemimpin pembangkang termasuk Abdul Hadi," katanya kepada pemberita selepas melancarkan kerja-kerja naik taraf jejambat berhampiran Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini hari ini.

Sementara itu, apabila ditanya berkenaan harapannya berhubung hasil mesyuarat itu nanti, Guan Eng menegaskan, beliau tidak mahu membuat sebarang spekulasi dan perbincangan yang bakal diadakan didasari dengan fakta dan bukan berunsurkan fitnah.

Selain ditanya sama ada beliau akan berasa janggal untuk bertemu dengan pemimpin lain dalam pakatan pembangkang ekoran tercetusnya 'krisis' antara beliau dengan Pas, jelas Guan Eng, tiada apa-apa yang akan membawa kepada perasaan janggal kerana pemimpin DAP bercakap benar berasaskan fakta.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/tidak-mesyuarat-tanpa-kehadiran-hadi-1.56534#sthash.f4hm6PGT.dpuf

KOMEN : AMATI AYAT TU... MANA ADA TIPU... FAKTA BUKAN FITNAH...

No comments: