Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 23 February 2015

LIGA SUPER : Mehmet pertikai sikap pemain JDT

MUHAMMAD DAYNE AZMIN | 23 Februari 2015 12:38 AM


Luciano Figueroa meraikan gol penyamaan JDT ketika menentang Selangor di Stadium Shah Alam kelmarin.



SHAH ALAM - Hanya satu perkara yang menjadi topik perbualan sebaik sa­haja aksi Selangor dan Johor Darul Ta’zim (JDT) berakhir di Stadium Shah Alam kelmarin, iaitu kontroversi jaringan penya­ma­an import Harimau Selatan oleh Luciano Figueroa pada minit ke-62.

Dari segi peraturan, jaringan itu sememangnya sah tetapi tinda­kan pemain JDT yang enggan menyepak keluar bola ketika Azmi Muslim mengadu kesakitan di bahagian perut selepas berlaga dengan penjaga gol Norazlan Razali membuatkan situasi di kem bangku simpanan kedua-dua pasukan cukup panas.

Bercakap dalam sidang akhbar selepas perlawanan, jurulatih Selangor, Mehmet Durakovic tidak mahu memberi mengulas terlalu banyak atas apa yang terjadi sebaliknya menyerahkan kepada mereka yang menyaksikan perlawanan tersebut untuk membuat penilaian sendiri.

“Sebagai jurulatih, saya rasa dalam sukan bola sepak, apa yang betul dan apa yang salah...semua orang boleh melakukan penilaian sendiri dan bola sepak adalah sukan yang mementingkan semangat kesukanan.

“Saya masih ingat lagi bagaimana reaksi seorang pemain berkelas dunia Paulo Di Canio dalam satu perlawanan Liga England pada masa dahulu telah memberhentikan permainan apabila ada pemain lawan mengalami kecederaan biarpun dia mempunyai peluang yang cukup cerah untuk menjaringkan gol.

“Itulah yang sepatutnya terjadi dalam perlawanan hari ini (kelmarin), ada pe­ma­in sedang terbaring dalam ka­wa­san penalti dan anda patut ber­hentikan permainan walaupun tidak pasti (kecederaan itu) serius atau tidak, namun memang terbukti dia (Azmi) cedera teruk di bahagian rusuk dan terpaksa dibawa ke hospital bagi mendapatkan rawatan,” katanya.

Mehmet juga dalam pada itu menyerahkan kepada pihak pengurusan sekiranya mahu membuat aduan rasmi terhadap insiden Safiq Rahim yang kelihatan menye­rang bek kanan Selangor, Mohd. Azrif Nasrulhaq tetapi pengadil tidak melayangkan sebarang kad kepada pemain tengah JDT itu.

“Saya tidak mahu bercakap apa-apa, takut nanti kena denda kerana mempertikai keputusan penga­dil...semua orang boleh nampak apa yang terjadi dan saya mahu serah kepada pihak pengurusan jika mereka mahu buat apa-apa tindakan, hendak mengadu sekarang pun, saya rasa sudah terlewat dan tidak boleh ubah apa-apa,” katanya.

Bojan Hodak pula mempertahankan tindakan pemain-pemainnya kerana mendakwa Selangor sudah mula melengah-lengahkan masa permainan bagi mempertahan kelebihan satu jaringan.

“Kami layak mendapat satu mata daripada aksi malam ini dan saya tidak fikir jaringan itu kontroversi kerana pemain-pemain saya melihat pemain Selangor sengaja melakukan taktik membuang masa.

“Itu sebab mereka tidak mahu membuang bola walaupun tahu ada pemain Selangor yang terbaring dan daripada segi statistik pun, kami lebih baik kerana melakukan 13 percubaan berbanding tiga oleh Selangor.

“Bukan sesuatu yang mudah mendapat satu mata dari sini dan saya rasa kedua-dua pasukan telah mempamerkan aksi bola sepak yang cukup menghiburkan,” katanya.

Selangor membuka tirai jaringan menerusi bintang import dari Indonesia, Andik Vermansah hanya 35 saat selepas sepak ula apabila dia berjaya melepaskan diri dari kawalan pertahanan JDT dan melepaskan rembatan lencong.

Jaringan penyamaan JDT diperolehi selepas percubaan Safiq Rahim yang diselamatkan oleh Norazlan mengenai tiang dan Figueroa pantas melakukan tindakan susulan untuk memastikan pasukannya membawa pulang satu mata ke Johor Bahru.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/mehmet-pertikai-sikap-pemain-jdt-1.62392#sthash.DATsFJ6j.dpuf


No comments: