Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 27 December 2011

Konsert amal kumpul dana kebajikan


Kumpulan Pelajar The Nose turut membuat persembahan pada majlis pra-Malam Tabung Amal Mengubah Destini Anak Bangsa dan Program Ekspresasi Remaja 2011 di UiTM baru-baru ini.

Malam Konsert Tabung Amal Mengubah Destini Anak Bangsa dan Program Ekspresasi Remaja 2011 membuka peluang kepada mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM) menyumbang kepada dana kebajikan pelajar bagi membantu mahasiswa yang memerlukan bantuan.

Program anjuran Kelab Fasilitator Pelajar (UiTM) dengan kerjasama stesen televisyen TV9 itu berjaya mengumpul RM3,500 melalui jualan tiket.

Pengarah Projek Ekspresasi Remaja, Zainatun Adilah Zainal Abidin berkata, objektif utama penganjuran konsert amal itu untuk mengumpul dana tabung kebajikan UiTM.

"Ia juga bertujuan meningkatkan sumbangan dalam memberi keselesaan kepada pelajar-pelajar yang kesempitan ketika mengikuti pengajian selain meningkatkan kemahiran kepimpinan di kalangan ahli jawatan kuasa penganjuran.

"Melalui program amal ini dengan jalinan kerjasama TV9 juga memberi pendedahan dan penanda aras kepada mahasiswa UiTM untuk mengekspresikan diri mereka melalui muzik dan aktiviti sihat seperti keusahawanan dan ilmiah," katanya.

Malam konsert amal itu turut membabitkan penganjuran karnival yang menampilkan gerai-gerai jualan pelajar keusahawanan UiTM, pertandingan pencarian model Safiyya, pertunjukan fesyen pakaian dan pertandingan Guitar Hero dan pencarian bakat Jam Session serta seminar kepimpinan.

Selain itu, majlis tersebut turut diserikan dengan persembahan kumpulan artis tanah air, antaranya kumpulan Oh Chentaku, Bunkface dan Hujan.

Zainatun Adilah berkata, konsert amal yang lebih berbentuk keilmuan dan kekeluargaan itu mendapat sambutan hebat daripada pelajar UiTM.

"Program yang mendapat sokongan Kementerian Pengajian Tinggi ini diharap akan meningkatkan usaha dan motivasi Kelab Fasilitator dalam menganjurkan program-program yang dapat memberi manfaat kepada genre baru mahasiswa UiTM,"katanya.

No comments: