Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 22 December 2011

KISAH BUDAK BIADAP...

KPT, UPSI digesa bertindak tegas terhadap Adam Adli
DARI UTUSAN MALAYSIA
22/12/2011


JOHOR BAHRU 21 Dis. - Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) digesa mengambil tindakan tegas terhadap mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli, 22, yang didakwa biadab menurun dan menggantikan bendera tertera gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu demonstrasi baru-baru ini.

Setiausaha Gerakan Belia 4B Gelang Patah, Noorisham Ismail berkata, selain penuntut berkenaan, kementerian juga disaran mengambil tindakan sama terhadap ahli-ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang dianggap mencemar imej mahasiswa di negara ini.

Beliau berkata, UPSI turut disaran mengambil tindakan tatatertib terhadap Adam termasuk membuang penuntut terbabit.

"Tindakan membuang Adam Adli adalah wajar kerana sekiranya dia terus berada di UPSI dan menjadi seorang guru suatu hari nanti, dia akan membawa kesan yang tidak baik khususnya kepada pelajar.

"Justeru, saya berharap kementerian terbabit termasuk UPSI mengambil tindakan tegas terhadap penuntut berkenaan dengan segera," katanya kepada pemberita ketika mengadakan bantahan di hadapan pintu masuk Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai di sini hari ini.

Bantahan bermula pukul 2 petang itu dihadiri 20 orang termasuk Ketua Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Khalid Mohamad; Naib Presiden Aspirasi Evolusi Mahasiswa UTM, Nor Hasrul Akhmal Ngadiman dan beberapa penuntut universiti berkenaan.

Sabtu lalu, kira-kira 200 ahli SMM berkumpul dan berarak untuk menggesa Akta Universiti dan Kolej Universiti AUKU) dimansuhkan kerana didakwa menyekat kebebasan akademik.

Sebelum menyerahkan memorandum bantahan itu kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, beberapa ahli SMM ketika berpiket di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bertindak menurunkan bendera yang mempunyai gambar Perdana Menteri.

Sementara itu, Nor Hasrul Akhmal berkata, tindakan penuntut tersebut sedikit sebanyak mencalar dan menjatuhkan imej mahasiswa yang selama ini dipandang tinggi masyarakat.

Justeru, Adam diminta memohon maaf secara terbuka kepada Perdana Menteri.

Sikap SMM ibarat 'diberi madu dibalas tuba' - Azhari

SHAH ALAM 21 Dis. - Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Shah Alam menyifatkan sikap sekumpulan ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Sabtu lalu diibaratkan sebagai 'diberi madu dibalas tuba'.

Ketuanya, Azhari Shaari berkata, perbuatan tersebut tidak patut dilakukan kerana Perdana Menteri sejak menerajui negara telah berusaha mewujudkan banyak peluang sama ada dalam pendidikan atau kerjaya untuk manfaat golongan itu.

Jelasnya, sebagai mahasiswa, SMM sepatutnya bersikap terbuka selain berhemah dalam menyatakan pandangan mereka.

"Perdana Menteri sanggup mendengar pandangan mahasiswa dalam pelbagai perkara termasuk meminda Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 dan ia harus dihargai oleh golongan berkenaan, bukannya dibalas dengan perbuatan yang keji dan melanggar batas-batas tatasusila.

"SMM seharusnya menggunakan ruang dan saluran yang ada untuk menyatakan pandangan mereka kepada Perdana Menteri, bukannya melakukan tindakan provokasi yang boleh mengguris hati banyak pihak di negara ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Azhari berkata, SMM harus peka kerana kerajaan telah menyatakan hasrat untuk meminda akta tersebut bagi membolehkan mahasiswa berusia 21 tahun ke atas terlibat dalam politik.

''Jelas ini menunjukkan sikap positif Perdana Menteri dalam mendengar denyut nadi golongan mahasiswa yang mahukan kebebasan bersuara dan menyatakan pandangan mereka termasuk terlibat aktif dalam politik kepartian,'' katanya.

KOMEN : BELUM JADI PEMIMPIN DAH KURANG AJAR.. APA LAGI KALAU JADI PEMIMPIN... HAPRAK...

2 comments:

Anonymous said...

Bagaimana pula dengan kehadiran seorang ahli politik ketika kamu menyerahkan memorandum ini?

ADAM: Mengenai kehadiran ahli politik itu, saya tidak tahu kerana kami tidak pernah menjemput mana-mana ahli politik. Malah dalam Twitter, kami dengan keras menghalau dan memberi amaran supaya mana-mana ahli politik tidak hadir dalam demonstrasi kami pada hari itu. Kami bertegas program ini adalah milik mahasiswa seratus peratus, tiada pengaruh parti politik.

Kami mahu serius, kami turun berdemonstrasi ini bukan kerana terpengaruh dengan mana-mana parti politik, kami datang dengan matlamat yang jelas, iaitu membebaskan dunia akademik.


WEIII ADAM CHEGU BARD KEMETOT YG TEHEGEH2 FOLLOW KO TU SAPE MANGKOK?? KEHKEHKEHKEH

AJAI62 said...

Assalam Bro jEFFRY

bUDAK MENTAH NAK BERBOHONG PUN KANTOL...