Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 24 November 2011

SUKAN OLIMPIK - Malaysia 0 Syria 2


Pemain Malaysia, K. Gurusamy berebut bola dengan pemain Syria, Al Suma di depan pintu gol Malaysia pada perlawanan bola sepak kelayakan Olimpik 2012 di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam tadi. - UTUSAN/ ASWAD YAHYA

KUALA LUMPUR - Tetap boleh dipuji! Walaupun tewas 0-2 kepada Syria dalam perlawanan kedua pusingan akhir kelayakan Sukan Olimpik semalam, skuad bimbingan Ong Kim Swee berjaya mempamerkan satu permainan baik di hadapan 20,000 penonton walaupun beraksi dalam keletihan selepas pulang membawa balik pingat emas dari Jakarta, dua hari yang lalu.

Jika tidak kerana masalah kecederaan pemain dan aksi Sukan SEA Indonesia, Malaysia mungkin dapat menghadirkan saingan lebih bermakna kepada pasukan pelawat yang dilihat hanya bergantung kepada kekuatan fizikal semata-mata sepanjang perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

Kekalahan itu juga bermakna peluang Malaysia untuk mengisi slot dua pasukan terbaik semakin sukar kerana Syria dan Jepun semakin kukuh di tangga teratas Kumpulan C Kelayakan Olimpik zon Asia dengan enam mata sementara Malaysia dan Bahrain masih gagal mendapat sebarang mata.

Pada satu lagi perlawanan Selasa lalu, Jepun menewaskan Bahrain 2-0.

Malaysia dijadual menentang Bahrain pada Ahad ini di Stadium Nasional, Bukit Jalil dan mereka perlu menang dalam perlawanan berkenaan jika berhasrat menghidupkan peluang sekurang-kurangnya mengisi slot playoff iaitu dengan menduduki tangga kedua kumpulan.

Gol Syria dijaringkan oleh Solaiman Solaiman yang tidak dikawal pada minit ke-50 selepas menanduk masuk hantaran lintang dari sebelah kanan.

Ketika kepenatan semakin menghantui pemain negara, Mohd. Muslim Ahmad melakukan kesilapan apabila memberikan bola kepada pemain lawan.

Syria mengambil kesempatan atas situasi berkenaan apabila melancarkan serangan balas dan Nassouh Nakkdahli mudah melakukan sepakan dalam kotak penalti tanpa dicabar mana-mana pemain untuk menewaskan Khairul Fahmi Che Mat pada minit ke-88 untuk gol kedua pelawat.

Pada perlawanan semalam, Kim Swee hanya menurunkan dua muka baru iaitu Mohd. Amer Saidin yang diletakkan selaku pemain simpanan semasa Sukan SEA Indonesia sementara Wan Zack Haikal Wan Nor juga berada dalam kesebelasan utama selepas pulih daripada kecederaan.

Ahmad Fakri Saarani yang kurang menonjol pada perlawanan akhir Isnin lalu masih mendapat kepercayaan bergandingan dengan A. Thamil Arasu di barisan hadapan ekoran ketiadaan beberapa pemain utama seperti Syahrul Azwari dan Mohd. Izzaq Faris Ramlan.

Malaysia lebih banyak menguasai perlawanan pada babak permulaan perlawanan dengan Syria hanya mempunyai dua peluang pada separuh masa pertama, namun mudah diselamatkan oleh Khairul Fahmi yang mempamerkan persembahan hebat sepanjang perlawanan terutama dalam babak kedua.

Peluang terbaik Malaysia diperoleh Fakri Saarani pada minit ke-29 tetapi dihampakan dengan tindakan penyudah yang lemah dan bola mudah diselamatkan oleh penjaga gol, Ibrahim Alma.

Namun, ketika penonton menyangka situasi yang sama pada separuh masa kedua, ia terjadi sebaliknya apabila majoriti pemain mula keletihan sebaik permulaan perlawanan dan hilang fokus yang menjadi punca kepada kedua-dua gol Syria.

KOMEN : OKLAH TU MELAWAN JUGA... JANJI TIDAK KALAH KEPADA ANGRY BIRD ( GARUDA) ... HEHEHEHE

No comments: