Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 3 November 2011

DISANA-SINI HEBOH PASAL PROGRAM AMBIGA


Seksualiti Merdeka: Perkasa desak Ambiga didakwa

DARI UTUSAN MALAYSIA
3/11/2011




Irwan Fahmi Ideris (baju hitam) menyerahkan memorandum bantahan terhadap Program Seksualiti Merdeka 2011 di pekarangan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR 2 Nov. - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini mendesak pihak berkuasa khususnya Jabatan Peguam Negara supaya mengambil tindakan mendakwa Datuk S. Ambiga kerana sikapnya yang semakin melampau apabila menyokong program Seksualiti Merdeka 2011.

Ketua Wiranya, Irwan Fahmi Ideris berkata, Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) itu perlu dikenakan tindakan tegas kerana telah melakukan banyak perkara yang boleh memecah-belahkan perpaduan dan mengugat ketenteraman awam.

"Pihak Peguam Negara perlu mendakwa Ambiga jika Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah selesai membuat siasatan. Sudah lebih 100 hari dia terlibat menganjurkan perhimpunan haram Bersih, Ambiga masih lagi bebas.

"Ambiga cuba membangkitkan kemarahan orang ramai khususnya kaum Melayu.

"Tindakan Ambiga ini sudah melampau apabila menyokong pula hubungan sejenis dan seks bebas yang jelas bertentangan dengan agama Islam yang termaktub dalam Perlembagaan Negara sebagai agama rasmi Persekutuan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sebelum menyerahkan memorandum bantahan terhadap Program Seksualiti Merdeka 2011 anjuran kira-kira 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu kepada Ketua Polis Negara (KPN) di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini.

Memorandum itu diterima oleh Penolong Ketua Urus Setia KPN (Perhubungan Awam), Asisten Komisioner Ramli Mohamed Yoosuf yang mewakili Tan Sri Ismail Omar.

Program Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam hingga 13 November ini akan dirasmikan oleh Ambiga malam ini.

Ia dipromosikan melalui laman web www.seksualitimerdeka.org yang kononnya bertujuan mempertahankan hak golongan homoseksual agar boleh diterima dalam kalangan masyarakat negara ini.

Antara penaja dan penyokong program yang berlangsung selama 13 hari ini ialah Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dengan beberapa aktiviti seperti bengkel, perbincangan, filem, pameran dan persembahan.

Menurut Irwan Fahmi, memorandum bantahan diserahkan hari ini meminta PDRM dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil tindakan tegas dengan membatalkan semua permit yang telah dan sedang diproses bagi menghalang aktiviti program itu.

"Dengan membenarkan program ini berlangsung, secara tidak langsung Malaysia telah bersedia menerima golongan rakyat yang berfikiran bahawa hubungan sejenis adalah hak asasi mereka, sedangkan perbuatan seks luar tabii adalah dilarang bukan sahaja oleh agama Islam, malah agama-agama lain di negara ini," ujarnya.

Sementara itu, Ramli ketika ditemui memberitahu, beliau akan menyerahkan memorandum tersebut kepada KPN untuk menentukan tindakan lanjut yang akan diambil.

Seksualiti Merdeka 2011 cuba promosi budaya ‘binatang’ – Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR 2 Nov. - Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali hari ini menyifatkan program Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam hingga 13 November ini cuba mempromosikan budaya ‘binatang’ di kalangan rakyat.

Ini kerana tegasnya, matlamat program itu yang menghalalkan hubungan sejenis bukan sahaja haram di sisi Islam, malah ditolak oleh agama lain yang dianuti rakyat negara ini.

“Adalah jelas program ini cuba melaksanakan agenda asing atas nama hak asasi manusia dan demokrasi untuk mempengaruhi akhlak generasi muda dan rakyat Malaysia secara keseluruhannya,” katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 peringkat jawatankuasa di Dewan Rakyat di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada usaha kira-kira 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu mempromosikan program Seksualiti Merdeka 2011 melalui laman web www.seksualitimerdeka.org.

Antara penaja dan penyokong program yang berlangsung selama 13 hari itu ialah Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

Ibrahim menambah, kerajaan serta pertubuhan berkaitan agama perlu bertindak dan memberi teguran kepada NGO yang menyokong program itu kerana ia jelas melanggar Perlembagaan Negara.

Katanya lagi, NGO terbabit juga tidak sepatutnya melayani tuntutan program itu, walaupun atas nama hak asasi manusia kerana adalah jelas matlamatnya tidak munasabah dan bertentangan dengan prinsip moral serta agama.

“Tindakan tegas ke atas pihak yang berada di belakang program ini perlu diambil kerana ia melanggar Perlembagaan dan mengganggu-gugat kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara ini,” katanya.

KOMEN : KENA BUAT LAPORAN POLIS LAGI KE MACAM KES MAT SABU?

No comments: