Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 30 November 2011

Dr. Mizan dilantik Ahli Lembaga Rayuan negeri Melaka


DARI UTUSAN MALAYSIA
30/11/2011



MELAKA 29 Nov. - Rektor Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Melaka, Prof. Madya Datuk Dr. Mizan Hitam dilantik sebagai Ahli Lembaga Rayuan Negeri Melaka di bawah Seksyen 36 Akta Perancangan Bandar dan Desa 1976 (Akta 172) bagi sesi 2011-2012.

Beliau menerima pelantikan itu pada sambutan Hari Perancangan Bandar Sedunia 2011 bagi peringkat negeri yang telah dirasmikan oleh Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Omar Kaseh baru-baru ini.

Mizan berkata, beliau terkejut dengan pelantikan itu kerana ramai lagi calon berkelayakan untuk menganggotai lembaga tersebut.

Bagaimanapun, beliau melahirkan rasa syukur atas kepercayaan yang diberikan oleh kerajaan negeri untuk melantiknya menganggotai lembaga itu buat pertama kali.

''Saya mengucapkan terima kasih kepada Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang meletakkan kepercayaan untuk melantik saya sebagai Ahli Lembaga Rayuan Negeri Melaka bagi sesi baru ini.

''Ini satu penghargaan tertinggi buat saya sebagai ahli akademik dan pelantikan ini juga sesuai dengan bidang kepakaran saya," katanya kepada Utusan Malaysia.

Ujarnya, beliau akan melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai membalas kepercayaan yang diberikan kepadanya.

Beliau mampu melaksanakan tanggungjawab itu berdasarkan pengalaman dan bidang akademik yang dimilikinya.

Mizan berkelulusan Sarjana Muda Perancangan Bandar dan Wilayah dari Universiti Of Southwestern Louisiana (1986), Master dalam bidang yang sama dari Universiti Ohio (1988) dan Doktor Falsafah (PhD) Strategi dan Polisi Perancangan Bandar dari Universiti of New Castle, United Kingdom (1997).

KOMEN : TAHNIAH DATUK...

No comments: