Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 30 November 2011

PERKHIDMATAN LUAR BIASA - CABARAN PRESIDEN

Wanita sahut cabaran
DARI UTUSAN MALAYSIA
30/11/2011




PEMBAKAR SEMANGAT... Shahrizat Abdul Jalil memberi ucapan penuh semangat pada majlis penyampaian Anugerah Nadi Negara kepada 20 graduan muda Melayu dari pelbagai universiti sempena Persidangan Agung UMNO 2011 di PWTC, semalam.

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Pergerakan Wanita UMNO bersedia menyahut cabaran Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya memberikan perkhidmatan luar biasa kepada rakyat demi keutuhan parti.

Ketuanya, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil berkata, Presiden turut menegaskan bahawa istilah luar biasa itu harus merangkumi aspek perjuangan, ketaatan dan perpaduan.

Kita sangat teruja dengan istilah luar biasa yang digunakan oleh Presiden, ia telah menaikkan semangat Wanita untuk bekerja keras demi kepentingan rakyat.

"Perdana Menteri mahu kita bantu rakyat apatah lagi pilihan raya semakin hampir, maka seruan itu kita boleh jadikan ia sebagai panduan untuk menghadapi pilihan raya nanti," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Taklimat Presiden sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini hari ini.

Shahrizat seterusnya berkata, Perdana Menteri menyarankan supaya semua ahli Wanita turun padang bertemu sendiri dengan rakyat bagi mendengar segala keluhan dan masalah mereka.

Kata beliau, dengan langkah itu, masalah yang dihadapi oleh rakyat akan dapat diselesaikan secara lancar tanpa gangguan pihak-pihak tertentu.

"Wanita akan bekerja bersungguh-sungguh terutama dalam usaha menyusun jentera dengan lebih strategik," jelasnya.

Tumpu agenda survival parti


Khairy Jamaluddin bersama Timbalan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim beramah mesra bersama Ketua-Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri pada majlis penyampaian vest di PWTC, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Semua perwakilan Perhimpunan Agung UMNO 2011 digesa meletakkan segala masalah dalaman serta soal pemilihan parti ke tepi dan menumpukan kepada agenda menjamin survival parti.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, semua aktiviti dan perbahasan yang bakal berlangsung esok hingga Sabtu ini perlu menjurus kepada langkah menarik keyakinan generasi muda terhadap parti Melayu keramat itu.

"Perkara paling penting kini bukanlah pemilihan dan masalah dalaman parti, namun, yang terpenting ialah survival parti. Kalau UMNO tidak menang pilihan raya, tidak guna ada jawatan dalam parti.

"Dalam menggalas tanggungjawab itu, Pemuda UMNO akan terus mengajak anak-anak muda menyertai program anjuran kita sebab kita mencari bakat baru sebagai pemimpin pelapis,'' katanya ketika berucap pada majlis makan tengah hari bersama perwakilan Pemuda UMNO di sini, hari ini.

Menurut Khairy, perhimpunan kali ini penting bagi UMNO sebelum menghadapi pilihan raya justeru ia menuntut seluruh perwakilan untuk meningkatkan azam dan iltizam bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang.

Berbekalkan semangat itu, katanya, para perwakilan perlu menggalas tugas, amanah dan tanggungjawab yang besar itu apabila pulang ke kawasan masing-masing dan memperluaskan semangat itu kepada generasi muda.

Puteri perlu beri komitmen padu


Perwakilan Puteri dan Wanita UMNO tekun mendengar ucapan perasmian oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Majlis Perasmian Serentak Persidangan Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO 2011 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, semalam. – UTUSAN/Abdul Razak Latif

KUALA LUMPUR 29 Nov. – Puteri UMNO digesa memberikan komitmen padu dan luar biasa bagi menjamin kemenangan parti pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketuanya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, Puteri UMNO perlu bersatu dan bekerjasama dengan Pemuda dan Wanita untuk menarik kembali kepercayaan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN).

“Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menekankan supaya kita memberikan perkhidmatan yang luar biasa kepada rakyat dalam usaha memenangi hati mereka.

“Justeru, kita perlukan sesuatu yang luar biasa untuk memastikan sokongan generasi muda kekal kepada BN. Kita mempunyai tanggungjawab yang besar,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Taklimat Presiden sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini, hari ini.

Rosnah berkata, Najib turut menekankan supaya semua sayap parti mengetepikan agenda peribadi dan menyelesaikan segera masalah di semua peringkat.

“Presiden memerlukan komitmen semua pihak termasuk kepimpinan di peringkat sayap dan negeri dalam usaha memenangi PRU13 akan datang,” ujarnya.

No comments: