Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 November 2011

CAKAP AJE - TAK BERANI NAK BUAT

NGO cabar DAP kurangkan kakitangan awam di negeri dikuasai
DARI UTUSAN MALAYSIA
8/11/2011



KUALA LUMPUR 7 Nov. - Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mencabar DAP melaksanakan hasrat bagi mengurangkan bilangan penjawat awam di negeri-negeri yang dikuasainya terlebih dahulu bagi menunjukkan keberkesanan langkah tersebut.

Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata, tindakan itu perlu dibuat sekiranya mereka benar-benar serius dan bukan hanya cakap mulut bagi menimbulkan isu dan provokasi untuk mendapat publisiti.

"Memang sejak dari dulu lagi, kita ketahui mereka (DAP) mempunyai agenda-agenda tersirat dan kebanyakan penjawat awam adalah orang Melayu. Tidak mustahil sekiranya mereka memegang tampuk pemerintahan, lebih banyak perubahan yang berkaitan dengan orang Melayu dibuat.

"Sebelum ini pun, kita lihat dengan jelas banyak isu-isu dipertikaikan dan diprovokasikan atas pelbagai alasan seperti dasar hak asasi manusia dan kebebasan yang boleh mengundang huru-hara serta keresahan di kalangan masyarakat," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai hasrat DAP mengurangkan kakitangan awam sekiranya memerintah negara dan mengukuhkan dakwaan bahawa parti itu tidak selesa melihat penguasaan orang Melayu dalam sesuatu bidang.

Tambah Hilmi, kebanyakan bukan Melayu tidak begitu minat menyertai perkhidmatan awam kerana lebih gemar berniaga dan bekerja dengan swasta yang boleh memberikan lebih banyak pendapatan.

"Justeru, diharap agar orang Melayu sedar dan kembali bersatu hati. Janganlah kerana pangkat dan harta menyebabkan maruah, bangsa serta agama sanggup digadaikan. Tidak guna menyesal jika suatu masa nanti, anak bangsa kita menjadi pengemis di negara sendiri ," tegasnya

Sementara itu, Presiden Gabungan Pelajar-Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Jais Abdul Karim berkata, kenyataan DAP sebenarnya ibarat mahu menabur pasir ke dalam periuk nasi orang Melayu.

Menurutnya, majoriti yang bekerja sebagai kakitangan awam terdiri daripada orang Melayu dan isu yang dibangkitkan ini mempunyai agenda tersendiri bagi DAP yang nyata bersikap rasis terhadap kaum tersebut.

"Apa yang diusulkan oleh DAP memang sengaja dicipta sebagai salah satu langkah untuk mencapai matlamat sebenarnya bagi menjatuhkan orang Melayu seperti yang dirancangkan sejak dahulu lagi.

"Cuma yang menghairankan ialah bagaimana pemimpin pembangkang Melayu yang seolah-olah buta dengan apa yang cuba dilakukan oleh DAP sehingga mereka bebas melakukan keputusan yang mampu menjatuhkan Melayu," katanya.

Beliau turut menyatakan yang AP seharusnya tidak perlu bimbang dengan perkara ini kerana ramai kaum bukan Melayu lebih minat untuk bekerja sendiri.

"Bangsa Cina terutamanya lebih berminat untuk bekerja sendiri dan berniaga berbanding berkhidmat sebagai kakitangan awam dan ternyata pendapatan yang mereka peroleh lebih lumayan," ujarnya.

KOMEN : CAKAP AJE MACAM BERANI, TAPI PENAKUT TU... PEGAWAI KERAJAAN YANG NAK DIBUANG DINEGERI PUAK PEMBANGKANG TUKAN PENYOKONG TEGAR PEMBANGKANG... ITU PUN NAK SOKONG LAGI?

No comments: