Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 9 November 2011

SEKONGKOL MUNGKAR BOLEH MURTAD


Jangan undang kemurkaan Allah
Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD
pengarang@utusan.com.my


NEGARA digemparkan dengan tindakan berani 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) termasuk Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menganjurkan program Seksualiti Merdeka 2011 iaitu satu program yang dibimbangi menggalakkan seks bebas.

Walaupun Perlembagaan dalam perkara 3 (1) memperuntukkan bahawa Islam merupakan agama Persekutuan dan menjadi tonggak kepada tertubuhnya Malaysia, ia tidak menjadi penghalang kepada kesemua NGO terbabit menunjukkan ‘belang’ mereka menganjurkan program yang menjijikkan itu.

Bagaimanapun program yang bertujuan memperjuangkan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) mendapat bantahan keras daripada pelbagai pihak bukan sahaja di kalangan masyarakat Islam malah komuniti bukan Islam.

Mereka mahu program seperti itu dihentikan dan pihak penganjur antaranya bekas Presiden Majlis Peguam yang juga Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk S.Ambiga dikenakan tindakan undang-undang kerana perbuatan itu bertentangan dengan Perlembagaan selain berlawanan dengan fitrah manusia.

Seperti mana kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mungkin tujuan penganjur program itu adalah untuk menunjukkan mereka selari dengan amalan hak asasi manusia berdasarkan prinsip-prinsip antarabangsa meskipun sedar ia tidak mungkin berlaku kerana Malaysia diiktiraf sebagai sebuah negara Islam.

Jelas, program yang memperjuangkan seks bebas hukumnya haram dan ia dinyatakan sendiri di dalam al-Quran khususnya mereka yang mengamalkan hubungan sejenis.

Harus diingat perbuatan memperjuangkan LGBT atau apa-apa perjuangan yang berlawanan dengan ketetapan hukum Allah SWT sebenarnya hanya akan mengundang kemurkaanNya.

Berdasarkan sejarah umat terdahulu, Allah pernah menurunkan mala petaka ke atas mereka sehingga kaum-kaum tersebut dilenyapkan daripada muka bumi ini.

Puncanya kaum-kaum itu ingkar kepada perintah Allah termasuk golongan yang mengamalkan seks bebas dan seks sejenis. Pada masa itu tiada siapa yang boleh menghalangNya kerana sesungguhnya Allah Maha Berkuasa daripada segala-galanya dan kehebatan kekuasaan Allah terlalu banyak disebutkan di dalam al-Quran.

Cuba lihat bala yang menimpa kaum Nabi Luth dan kemusnahan bandar Pompeii ekoran berlakunya gejala seks bebas serta hubungan seks sejenis.

Tidak dinafikan dua kisah ini sering dipaparkan untuk bacaan umum sama ada di majalah, akhbar mahu pun buku tetapi penulis mahu memaparkan semula dua kisah ini kerana ia amat berkaitan dengan penganjuran seks bebas serta memperjuangkan hak LGBT oleh 20 NGO terlibat.

Kisah pertama ialah mengenai sejarah umat Nabi Luth. Nabi Luth A.S hidup sezaman dengan Nabi Ibrahim A.S dan baginda diutus sebagai rasul kepada satu kaum yang berjiran dengan kaum Nabi Ibrahim.

Seperti mana yang disebut di dalam al-Quran kaum Nabi Luth membudayakan perbuatan yang bercanggah dengan syariat serta fitrah manusia iaitu melakukan hubungan jenis antara lelaki dan lelaki juga dikenali dengan liwat.

Ekoran budaya tersebut, Nabi Luth dengan segala kudratnya menyeru semua umatnya meninggalkan perbuatan terkutuk itu dengan mengingatkan kepada mereka amaran serta peringatan yang telah disampaikan oleh Allah.

Bagaimanapun kaum Nabi Luth yang angkuh itu menolak seruan tersebut dengan terus melakukan perbuatan liwat sesama lelaki dan paling malang mereka turut menafikan kerasulan Nabi Luth.

Seruan Nabi Luth disambut dengan pelbagai ugutan dan cemuhan daripada kaumnya. Mereka tidak mahu Nabi Luth menganggu budaya liwat yang begitu digemari mereka ketika itu. Nabi Luth dikecam hanya disebabkan baginda menunjukkan kepada umatnya ke jalan yang benar.

Cuba lihat maksud surah al-A’Araf ayat 80-81;

Dan Nabi Luth (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya ‘‘Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun penduduk alam ini sebelum kamu’’. Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas.

Bagaimanapun ingatan yang diberikan oleh Nabi Luth itu dijawab sinis oleh kaumnya. Perkara ini disebut di dalam al-Quran di dalam surah yang sama ayat ke 82; Dan tidak ada jawapan daripada kaumnya selain mereka berkata ‘‘Usirlah mereka (Nabi Luth dan pengikut-pengikutnya yang taat) dari bandar kamu ini, sesungguhnya mereka adalah orang yang mendakwa mensucikan diri.

Setelah menerima jawapan daripada kaumnya, Nabi Luth memohon berdoa kepada Allah dan ia dinyatakan di dalam surah as-Syuara ayat 169;

(Nabi Luth berdoa) ‘‘Ya Allah selamatkanlah aku serta keluargaku dari (akibat) perbuatan yang mereka kerjakan’’.

Akhirnya melalui perutusan dua malaikat, Nabi Luth sekeluarga serta pengikut-pengikut yang setia dibawa keluar ke satu tempat lain kerana Allah mahu memusnahkan umatnya yang durhaka itu.

Kaum Nabi Luth yang begitu biadab sebelum itu telah mengepung rumah baginda kerana mahu bertemu dengan dua orang tetamu terdiri daripada dua malaikat berkenaan. Mereka mahu melakukan perbuatan yang dimurkai oleh Allah.

Ekoran itu, Nabi Luth seperti mana dalam surat al-Hijr ayat ke 68-69 berkata ; ‘‘Sesungguhnya mereka ini tetamu aku. Maka janganlah kamu memberi malu kepadaku. Dan takutlah kamu kepada Allah, serta janganlah kamu menghina aku.’’

Berikutan kebiadapan tersebut, Allah segera menyelamatkan Nabi Luth sekeluarga dan pengikut-pengikutnya yang taat melalui perutusan dua malaikat tersebut, kaum baginda kemudian dimusnahkan dalam malapetaka yang dahsyat pada sebelah pagi.

Surah al-Hijr ayat 73-74 menceritakan segala-galanya: Akhirnya mereka pun dibinasakan oleh letusan suara yang menggempakan bumi ketika matahari terbit. Maka Kami jadikan kaum Lut tunggang-terbalik (tertimbus segala yang ada di muka buminya) dan Kami hujani atasnya dengan batu dari tanah terbakar.’’

Inilah akibat mereka yang mengingkari perintah Allah dengan melakukan perbuatan hubungan sejenis sesama lelaki.

Peristiwa ini dianggarkan berlaku kira-kira 1,800 sebelum masihi dan kesan sejarah kebinasaan kaum Nabi Luth terdapat di kawasan Laut Mati di sempadan Jordan-Israel.

Kisah kedua adalah mengenai bala bencana yang diturunkan oleh Allah kepada masyarakat yang tinggal di bandar Pompeii kerana berlakunya seks bebas hingga ke peringkat melakukannya secara terbuka.

Pompeii ialah simbol keruntuhan Empayar Rom yang terlibat dengan kegiatan seks melampaui batas. Kemusnahan yang berlaku ke atas rakyat bandar itu serupa dengan balasan dialami oleh umat Nabi Luth. Kehancuran masyarakat di kawasan itu adalah akibat daripada letupan gunung berapi Vesuvius terletak di bandar Naples, Itali.

Kehilangan bandar Pompeii akibat malapetaka itu bukan tanpa sebarang sebab. Rekod sejarah menunjukkan bandar tersebut menjadi pusat memuaskan nafsu dan perbuatan melampau batas kemanusiaan

Jumlah rumah pelacuran tidak terhitung banyaknya. Mereka juga mengikut tradisi daripada kepercayaan Mithra yang mempercayai alat-alat kelamin dan persetubuhan tidak sepatutnya terlindung tetapi hendaklah dilakukan tempat terbuka,

Bagaimanapun perlakuan mereka mendapat kemurkaan Allah dan ia dibuktikan dengan letusan gunung Vesuvius dan lavanya menyapu bersih penduduk di kawasan itu dengan tidak seorang pun terselamat.

Dengan sekelip mata mereka menjadi batu. Malah berdasarkan beberapa penemuan terdapat mereka yang sedang melakukan hubungan seks turut menjadi batu.

Dua contoh di atas menunjukkan bukti kemurkaan Allah terhadap mereka yang sengaja mencabar ketetapan Allah dan kedua-duanya merupakan bukti sejarah yang wajar dijadikan iktibar.

Sehubungan itu, kepada pihak berkuasa mereka perlu membanteras kegiatan seks bebas dan perjuangan LGBT hingga ke akar umbi tanpa sebarang kompromi. Tanggungjawab ini perlu dilaksanakan kerana ia juga merupakan amanah daripada Allah.

Pusat-pusat pelacuran, homoseks dan apa jua pusat seks bebas di negara ini hendaklah dimusnahkan kerana kewujudan kegiatan maksiat seperti ini hanya akan mengundang kemurkaan Allah sekali gus memberi kesan buruk kepada negara.

Kepada orang Islam yang terlibat dengan kegiatan LGBT serta seks bebas, bertaubatlah sebelum nyawa ditarik oleh Malaikat Maut.

Kembalilah ke pangkal jalan. Apa yang anda lakukan itu dosanya amat besar. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

KOMEN : NAK KOMEN APA LAGI... SENDIRI CARI MASAlah... apa hak golongan songsan g ini di sisi ALLAH swt

No comments: