Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 18 July 2011

SUMBANGAN TERSIRAT ZIONIS


Jangan biarkan 'tangan ghaib' menjajah negara




PERINGATAN bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor bahawa ada puak yang menentukan supaya mana-mana negara yang menentang Yahudi dan Israel akan jatuh dan Malaysia adalah salah sebuah negara tersebut tidak harus dipandang sepi.

Ia kerana ketika gendang atas nama hak asasi manusia semakin kuat dipalukan ia memberikan kesempatan terbaik kepada kelompok pro-Yahudi untuk campur tangan di mana-mana juga negara Islam.

Dalam soal ini sudah pastilah Malaysia tidak terkecuali apatah lagi dari semasa ke semasa semakin banyak pertubuhan bukan kerajaan yang wujud kononnya bagi memperjuangkan hak asasi manusia.

Golongan yang menyokong mereka bukan sahaja bersedia menyalurkan dana malahan akan mencari pemimpin politik yang mereka fikirkan boleh diperkudakan bagi mencapai cita-cita mereka.

Seperti mana kata Rahim, pihak berkenaan akan menggunakan segala daya dan menjadikan orang politik tempatan yang telah dikaji latar belakangnya sebagai sasaran.

Pemimpin seumpama itu pula tidak mempedulikan apa-apa lagi, asalkan cita-cita politiknya tercapai segalanya sanggup dipertaruhkan.

Kita sudah saksikan bagaimana di negara ini sudah ada pemimpin politik yang dikatakan begitu rapat dengan pemimpin dan NGO Yahudi. Malahan demi cita-cita politiknya soal agama Islam dan orang Melayu pun mahu digadaikannya.

Semua ini sepatutnya menyedarkan rakyat terutama orang Islam mengenai bahaya yang menantikan mereka.

Umat Islam dan rakyat Malaysia tidak boleh membiarkan mana-mana pihak terutamanya puak Yahudi mencampuri urusan negara ini secara halus.

Kita mungkin tidak sedar keghairahan menyokong sesuatu tindakan termasuklah demonstrasi boleh menjebakkan kita menjayakan misi pihak asing yang cuba menguasai negara ini.

Begitulah juga dengan perhimpunan haram Bersih baru-baru ini, ia tidak terlepas daripada mendapat sokongan asing apabila ribuan ringgit disalurkan ke dalam akaun mereka yang terlibat menganjurkannya.

Sumbangan itu bukan sumbangan ikhlas, ia mempunyai erti dan maksud tersirat serta sudah pastinya ada agenda tertentu.

Atas sebab itulah rakyat Malaysia perlu berhati-hati dalam perhitungan politik mereka. Jangan terlalu ghairah untuk membenci kerajaan sehingga ia memberi peluang kepada pihak lain mengambil kesempatan.

Demonstrasi dan tunjuk perasaan bukanlah jalan terbaik bagi melahirkan perasaan tidak puas hati atau protes. Kita mempunyai saluran tertentu termasuklah melalui pilihan raya untuk membuat keputusan.

Tindakan turun ke jalanan sehingga memungkinkan elemen asing menyerap masuk ke dalam negara kita bukan tindakan yang bijak sebaliknya boleh membuka kepada satu penjajahan asing dalam bentuk baru.

Sebagai sebuah negara yang berdaulat dan merdeka, kita mempunyai cara tersendiri untuk menyelesaikan segala permasalahan dan bukannya mengikut budaya luar.

Percayalah, kejayaan dan kemakmuran Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh amat dicemburui oleh sesetengah negara dan ia ditambah pula dengan ketegasan Malaysia menentang keganasan Yahudi di Palestin.

Sikap ini sudah tentulah tidak akan menyenangkan pihak-pihak yang pro Yahudi. Mereka akan mencari jalan untuk memusnahkan kemakmuran dan kesejahteraan negara kita.

Mungkin ada antara kita menganggap semua ini hanyalah kebimbangan tidak bertempat, tetapi kita juga tidak harus lupa bagaimana sudah banyak negara porak peranda hanya kerana mainan 'tangan-tangan tersembunyi'.

KOMEN : SIAPA MEREKA INI????

No comments: