Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 18 July 2011

DAH 3 TAHUN PERINTAH- UMNO JUGA SALAH?


Hadi cuba ‘tegak benang basah’
Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my




ABDUL Hadi Awang bersama Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar pada sidang media di Kuala Lumpur, semalam.



KUALA LUMPUR 17 Julai – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang cuba ‘menegakkan benang basah’ apabila menafikan parti itu sekali lagi terpaksa tunduk kepada DAP, berhubung isu larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang Ramadan nanti.

Meskipun fakta menunjukkan Pas terpaksa menarik balik larangan penuh, kurang 24 jam selepas menerima kata dua daripada DAP, Abdul Hadi mendakwa, perubahan kepada larangan sedia ada itu kononnya demi membetul peraturan salah yang dibuat oleh UMNO.

Pada masa sama, beliau turut menyalahkan UMNO dan media arus perdana, termasuk akhbar berbahasa Cina, kerana dituduh sengaja memutar-belitkan berita bagi menimbulkan kekeliruan dalam kalangan masyarakat bukan Islam dan orang Islam itu sendiri.

“Bukan...Ini bukan kerana Karpal Singh. Kita tidak tunduk kepada DAP. Kita membetulkan peraturan salah yang dibuat oleh UMNO. UMNO tidak ada sempadan antara hak orang bukan Islam dengan Islam itu sendiri, sebaliknya kita membuat sempadan, ia (sempadan) perlu ada.

“Pas mengambil jalan terbaik dalam isu ini yang tidak boleh diselesaikan oleh UMNO. Hak orang bukan Islam kita tidak boleh ganggu, walaupun hak itu diharamkan oleh Islam, tetapi diizinkan oleh agama mereka,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Kelmarin, Karpal yang juga Pengerusi DAP memberi kata dua kepada Kerajaan Pas Kedah supaya menarik balik larangan operasi pusat hiburan yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri itu, mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

Serentak dengan amaran tersebut, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan negeri setuju menimbangkan semula larangan berkenaan bagi menggembirakan semua pihak yang menentang keputusan itu.

Menurut Abdul Hadi, perubahan terpaksa dibuat terhadap syarat lapan, Jadual B, Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 yang sebelum ini mewajibkan semua pusat hiburan tidak boleh beroperasi pada Ramadan dan pada malam Jumaat, selepas mengambil kira semua pandangan.

“Perubahan yang kita buat ialah, pusat hiburan boleh beroperasi dengan hanya dikunjungi oleh bukan Islam. Jika didapati ada orang Islam kita akan batal lesen serta-merta. Perubahan ini selepas kita mengambil pandangan semua pihak, terutamanya parti komponen dalam pakatan,” katanya.

KOMEN : CUBAAN SPIN YANG GAGAL.. MENGENALI PAS CAKAP APA PUN TAK MENJADI... SEBENARNYA ITULAH PENDIRIAN PAS... DAP DIDAHULUKAN ORANG PAS DIMALUKAN... SAMPAI BILA NAK MENYALAHKAN ORANG LAIN... IKUT AJELAH CAKAP DAN TELUNJUK DAP WALAUPUN TERPAKSA MENUJU KE KANDANG BABI... HALAL KE? BULAN RAMADHAN PUN NAK DI POLITIKKAN...

2 comments:

Anonymous said...

SLM BRO..SELAGI NAMA PAKATAN SELAGI TU LA ADE DRAMA, SANDIWARA, CEREKARAMA DAN TAH HAPE2 LAGI LAH. TP YG NYATA PAS PERMAINKAN AKIDAH DAN AGAMA UTK CAPAI MATLAMAT..HUHUHU

hafiz said...

Kalau ditakdirkan memerintah Malaysia,Alasan ni jugak yang diorang nak pilih...biasa la tu..