Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 13 July 2011

REVOLUSI ALA APA YANG ANWAR MAHU?

Akhbar-akhbar utama Indonesia lapor pembohongan Anwar
Daripada SAHARUDIN MUSTHAFA
saharudin.musthafa@utusan.com.my


JAKARTA 12 Julai - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, situasi di Malaysia sekarang yang baru berhadapan dengan perhimpunan jalanan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada Sabtu lalu sudah mendekati revolusi

"Kita sudah dekat dengan revolusi," kata Anwar seperti dilaporkan akhbar Media Indonesia semalam yang menekankan bahawa kumpulan penunjuk perasaan itu tidak akan berhenti kecuali kerajaan mengganti sistem pilihan raya.

Akhbar berkenaan memetik kenyataan tersebut ketika Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mengadakan dialog dengan sekumpulan profesional muda di Kuala Lumpur Ahad lalu.

Pada masa sama, akhbar Republika hari ini turut memetik Anwar sebagai berkata bahawa situasi di Malaysia semakin dekat dengan revolusi.

"Kita sudah tidak punya lagi kepercayaan pada pemerintah. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak seharusnya menanggapi tuntutan kami dengan serius kerana situasi semakin dekat dengan revolusi.

"Pemerintah Malaysia harus mendengarkan rakyat dan menghentikan politik kotor pada pemilu (pilihan raya umum)," kata Anwar.

Jawapan tersebut diberikan Anwar berdasarkan soalan apakah dentuman reformasi ini akan tetap dilakukan hingga terjadi revolusi.

Republika juga melaporkan amaran Anwar kepada Barisan Nasional bahawa revolusi akan berlaku di Malaysia seandainya keinginan mereka melakukan demonstrasi untuk mengubah sistem pilihan raya umum tidak dipenuhi.

Pada masa sama, beliau juga menegaskan, pembangkang di Malaysia tidak menolak kemungkinan akan terus menganjurkan demonstrasi pada masa depan seandainya permintaan mereka dalam pelaksanaan pilihan raya seperti yang dikehendaki tidak dipenuhi.

"Kita harus terus menekan pemerintah mengenai hal ini, di dalam dan di luar Parlimen. Jika perlu, kita siapkan untuk unjuk rasa (tunjuk perasaan) di Stadium Merdeka," tegas Anwar lagi. - Utusan

KOMEN : MEMANG ANWAR GILA DENGAN REVOLUSI, TRANSFROMASI, DEMOSTRASI, DAN SEGALA MACAM SI DIHUJUNG PERKATAAN... YANG PALING DIA SUKA BUAT TANGGUH KES DIMAHKAMAH MACAM MAHKAMAH TU BAPAK DIA YANG PUNYA (MACAM CERITA ANAK BAPAK). YANG PALING DIA TERGILA-GILAKAN SAMPAI MEROYAN IALAH NAK JADI PERDANA MENTERI. MEMANG DIA GILA...

2 comments:

Anonymous said...

SLM BRO...ANUWAR NAK DUNIA IKTIRAF DIA LAH PRESIDEN PELIWAT PALING BAIK DLM DUNIA. KLU BOLEH BIAR DUNIA SUJUD KAT KAKI DIA. JGN LUPE..WALLY SLIPOR DH SERAH KUNCI SYURGA KAT DIA BROO KEHKEHKEH HARKK PTUIHH

Onna said...

Asssalam sayang Daddy,

ada lagi satu SI, berbunyi di depan tetapi melakukannya di belakang...SI PELIWAT....hehehehe