Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 27 July 2011

KISAH BENAR DISEBALIK KEMATIAN TBH

SPRM perlu siasat Hian Wah
Oleh Muzdalifah Mustapha
pengarang@utusan.com.my




KUALA LUMPUR 26 Julai - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) didesak meneruskan siasatan ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah berhubung isu penyelewengan wang belanjawan kerajaan negeri yang turut melibatkan dirinya.

Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kasim berkata, ketika ini SPRM tidak perlu melayan kerenah pihak pembangkang termasuk ahli keluarga Teoh Beng Hock yang cuba mempertikaikan laporan Suruhanjaya Diraja Menyiasat Kematian Beng Hock.

"SPRM kini perlu menyiasat salah laku Exco Selangor itu seperti yang dijelaskan oleh suruhanjaya diraja dan bukan lagi masa untuk kita perlu tahu bagaimana Beng Hock mati atau kenapa dia bunuh diri.

"Ketika ini juga rakyat seharusnya menilai berdasarkan asas dan realiti dan bukannya terus menyokong muslihat DAP yang berselindung di sebalik taktik yang kononnya memperjuangkan hak Beng Hock," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam hampir 100 penduduk Seri Kembangan berhimpun menuntut Hian Wah supaya bertanggungjawab terhadap kematian Beng Hock apabila membiarkan pekerjanya itu menerima tekanan akibat kesalahannya.

Sementara itu, Naib Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Datuk Irmohizam Ibrahim turut berpendapat SPRM perlu meneruskan siasatan dan berharap tindakan itu dapat memberi rumusan kepada kekeliruan rakyat berhubung isu kematian Beng Hock.

Katanya, rakyat perlu membuka fikiran mereka tentang apa yang dilakukan oleh pemimpin pembangkang sehingga mewujudkan rasa tidak selesa di negara ini.

"Oleh itu SPRM mesti mendedahkan hasil siasatan agar rakyat tidak tertanya-tanya dan terus keliru. Generasi muda hari ini yakin dengan kemampuan SPRM dalam usaha menangani isu penyelewengan.

"SPRM tidak sepatutnya dipertikaikan. Rakyat perlu mempercayai kredibiliti suruhanjaya itu berdasarkan kejayaan mengurangkan gejala rasuah di negara kita," ujarnya.

KOMEN : PADANLAH PUAK PEMBANGKANG MEMPOLITIKAN KEMATIAN TBH, SEBAB NAK SEMBUNYIKAN KES YANG LEBIH BESAR.. SEMOGA SPRM DAPAT MENYIASAT SEHINGGA KE AKAR UMBI KES RASUAH INI... PASTI ADA RAMAI YANG TERLIBAT DALAM KES IN...

No comments: