Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 April 2013

PRU-13: Pembangkang tidak mempunyai pengetahuan ekonomi



ORANG ramai kelihatan teruja untuk bersalaman dengan Muhyiddin Yassin yang menghadiri program di Taman Medan, Petaling Jaya malam tadi. - UTUSAN/WAHIDIN SALIM

PETALING JAYA 24 April - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyelar pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang terutama Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana tidak mempunyai pengetahuan ekonomi yang baik.

Beliau berkata, atas sebab itu, manifesto yang ditawarkan oleh pakatan pembangkang sebelum ini tidak masuk akal dan jika dilaksanakan ekonomi negara boleh lumpuh.

Sehubungan itu, beliau mahu rakyat menolak sekeras-kerasnya pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13, apatah lagi mereka selama ini pun tidak pernah menganggap manifesto sebagai satu janji yang perlu ditunaikan.

"Sebagai contoh, mereka kata mahu menurunkan harga minyak. Berapa banyak mereka mahu turunkan?

"Sedangkan kerajaan pada masa ini telah pun memperuntukkan sejumlah RM24 bilion setahun untuk subsidi dan dalam masa sama berusaha mengawal harga minyak di negara ini," katanya ketika menyampaikan ceramah di hadapan 5,000 penduduk Taman Medan di sini malam tadi.

Yang hadir sama isteri beliau, Puan Sri Norainee Abdul Rahman; calon Barisan Nasional (BN) bagi Parlimen Petaling Jaya Selatan, Seah Kok Fah dan calon Taman Medan, Ab. Wahab Ibrahim.

Muhyiddin berkata, bayangkan seandainya wang peruntukan subsidi minyak yang telah sedia ditambahkan lagi kepada satu angka sehingga RM60, apa akan berlaku kepada ekonomi negara?

"Itu belum lagi ditambah dengan cita-cita mereka untuk memansuhkan tol dan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

"Berapa banyak wang yang terpaksa mereka belanjakan? RM100 bilion barangkali. Soalnya apa akan jadi kepada ekonomi negara sekiranya wang sebanyak ini dibelanjakan?" katanya.

Beliau berkata, sebab itu pakar-pakar ekonomi berpendapat sekiranya manifesto pembangkang itu dilaksanakan, negara boleh bankrap dalam tempoh dua tahun.

Berbanding dengan manifesto atau aku janji BN, katanya, lebih realistik dan bersifat rasional kerana dirangka oleh sebuah kerajaan yang mempunyai deria ekonomi begitu tajam. - UTUSAN ONLINE

KOMEN : DIA HANYA TAHU BILA ANWAR NAIK, MINYAK AKAN TURUN.... TAK KIRA MACAMANA DIA TURUN... DEPAN KAH BELAKANGKAH KASI HENTAM.... YANG PASTI HARGA CHINADOLL PASTI TURUN BILA DAH TUA...

No comments: