Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 April 2013

KAIN SENDIRI TERSELAK SALAHKAN ORANG LAIN... TAK MALU BETUL...

Bala kepada Pas

MOHAMED Hafiz Mohamed Nordin (duduk kiri) semasa mengadakan sidang akhbar di Butterworth, Pulau Pinang, semalam. - UTUSAN/Sazali Che Din

PERMATANG PAUH 23 April - Pengedaran video cakera padat digital (VCD) seks yang didakwa menyerupai seorang pemimpin kanan Pas merupakan satu lagi bala kepada parti tersebut.

Aktivis Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, ini merupakan satu perbuatan tidak bermoral oleh pemimpin yang boleh menjejaskan parti.

"Saya ada terima cakera padat video (VCD) tersebut dan saya kenal betul gambar dan suara di dalamnya. Saya rasa 90 peratus betul dan lima peratus lagi kena siasat.

"Kami juga mengecam kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang baru-baru ini menyifatkannya sebagai perkara kecil, sejak berkawan dengan Anwar Ibrahim," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, Pengerusi Lajnah Tatatertib Pas, Datuk Wan Mutalib Embong yang dipetik sebagai berkata, Pas boleh menjalankan siasatan sendiri tanpa menunggu tindakan pihak lain berhubung dakwaan yang mengaitkan pemimpin parti itu dalam aksi video seks.

Mohamed Hafiz yang juga Pengerusi Jaringan Muslimin Pulau Pinang berkata, perbuatan itu bukan perkara kecil kerana merupakan dosa besar iaitu berzina dan penzina itu boleh dihukum mati manakala penzina yang belum berkahwin disebat 100 kali.

"Ini satu dosa besar dan satu jenayah. Bagi saya sebagai orang Islam apabila ada fitnah besar, nak tunggu apa lagi? Sekarang ini Pas gunakan media untuk memecat orang seperti yang dilakukan kepada Datuk Dr. Hassan Ali dan Nasharudin Mat Isa," kata Mohamed Hafiz.

Beliau juga mendesak Lajnah Tatatertib Pas supaya menyiasat walaupun Setiausaha Agung Pas, Mustafa Ali tidak mahu membuat laporan polis.

"Jangan tiru macam Penasihat PKR, Anwar Ibrahim dan jangan sampai mahu mempertahankan jawatan, mereka lupa fitnah yang menghancurkan dakwah ummah dalam negara kita.

"Fitnah ini mengaibkan, mengajar kita untuk menyiasat kalau ada berita yang datang itu dan apa salahnya kita siasat dan kita menutup fitnah," katanya.

Mohamed Hafiz berkata, apa-apa yang berlaku kepada Pas selepas ini kepimpinan pusat mesti bertanggungjawab sepenuhnya.


1 comment:

Anonymous said...

TUAN PUNYE BDN TAK KN MENGAKU BROO..NK SUH SUMPAH PUN TAKUT... SAMA JEK SPESIS IKUT ANUWAR AL PELIWATI KEHKEHKEH