Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 3 June 2011

UNDI AJE MAT SABU

Kemenangan Mat Sabu baik untuk UMNO
REZZA NADIRA
Guar Chempedak, Kedah



KEMENANGAN Mohamad Sabu (Mat Sabu) akan memberi banyak kelebihan kepada UMNO. Akan hilanglah imej Islam pada parti Pas. Maka apa lagi modal Pas untuk menghentam UMNO?

Sekiranya kemenangan berpihak kepadanya maka Pas akan menjilat semula kata-kata dan umpatannya kepada UMNO kerana mereka akan menjadi lebih liberal malah ciri-ciri Islam akan terus lenyap.

Pemilihan kali ini juga menggambarkan keinginan sebenar ahli-ahli Pas. Sekiranya kumpulan tidak berkopiah menang, ini menunjukkan bahawa ahli-ahli Pas yang selama ini menempelak UMNO kononnya tidak Islam sebenarnya hanya berpura-pura dan mereka sebenarnya cemburu kepada UMNO. Sekiranya mereka ingin menegakkan Islam cara Pas maka mereka mesti mempertahankan kumpulan ulamak.

Apa yang akan terjadi selepas ini walau Ustaz Nasharudin menang sekalipun, Pas akan terus berkocak dengan kuat dari dalam. Ini kerana hanya presiden dan timbalan sahaja dari kumpulan ulamak tetapi naib presiden adalah daripada golongan Erdogan yang bernafsu besar, liberal serta nakal. Pas akan menjadi semakin lemah dan akan sentiasa dibuli DAP dan PKR.

Pas telah tersasar jauh daripada prinsip asal perjuangannya dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu bertanggungjawab. Hancur dan sia-sialah usaha pemimpin terdahulu dalam membina parti Pas.

Kumpulan penyanjung Anwar merupakan virus yang sedang merosakkan malah meruntuhkan Pas. Pembinaan semula akan memakan masa berpuluh tahun. Mereka ini lebih bermatlamatkan kuasa dan kekayaan, bukan memperkukuhkan parti. Adakah mereka ini mempunyai ciri-ciri sanggup berkorban untuk parti? Mereka adalah dari golongan yang sentiasa mengambil kesempatan.

Adakah Pas selepas ini akan menggelarkan diri mereka kafir seperti mana mereka menggelarkan UMNO?

Ahli-ahli Pas perlu berfikir, seburuk-buruk UMNO masih ingin menghulurkan salam persahabatan. Sebaik-baik Anwar dan kumpulannya hanya membawa keruntuhan dan kehancuran pada Pas.

Sekiranya Mat Sabu menang maka usaha penyatuan UMNO-Pas perlu dihentikan kerana selepas ini Pas hanya akan menjadi seperti PKR.

Dengan kemenangan Mat Sabu maka apa bezanya antara Pas dan UMNO? Malah UMNO akan kelihatan lebih Islamik.

Kemenangan Mat Sabu merupakan permulaaan detik kejatuhan Pas dan pakatan pembangkang. Pasti ramai orang Melayu akan beralih arah.

Kemelut dalaman Pas adalah berpunca daripada kelemahan Nik Aziz sendiri yang tertipu dengan Anwar. Tun Dr. Mahathir sebelum ini tertipu dengan Anwar, mengapa Nik Aziz tidak mengambil ini sebagai iktibar?

Sama-sama kita doakan kemenangan buat Mat Sabu kerana ada hikmah di sebalik kemenangannya, juga masih ada peluang lagi untuk ahli Pas menyelamatkan parti mereka.

KOMEN : PILIHLAH SIAPA SAJA, PAS TETAP TAK KEMANA SELAGI BERGAYUT PADA PAKATAN PEMBANGKANG YANG DI KETUAI OLEH PKR DAN DAP.... KATA ORANG RUMAH SIAP CANTIK DIBINA TAPI KAT DALAM RUMAH MASIH TERDENGAR PAHAT BERBUNYI....

1 comment:

sahabat gunung said...

Assalammualaikum Sahabat.... Teruskan perjuangan, salam persahabatan dan salam perjuangan dari Sahabat-Gunung