Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 10 June 2011

AWAS UMNO- LIPAS-LIPAS DARI DALAM MASIH LIGAT MENJALANKAN KERJA


DARI BLOG PAPA GOMO



AWAS UMNO tajuk yang memberikan amaran Maut buat UMNO Parti Keramat Orang Melayu dari dulu hingga kini. Namun untuk akan datang kita juga masih mencari cari apakah UMNO mampu di pertahankan dalam mentadbir Malaysia.

Mungkin agak cemas tajuk tersebut namun sememangnya pemimpin UMNO, ahli UMNO dan siapa sahaja perlu merasa gusar dengan perkembangan yang berlaku sejak muktahir ini. Perkembangan Politik yang mana waktu ini kita lihat UMNO masih Gah di kalangan orang melayu.

Gomo nak membariskan beberapa pekara yang Gomo buat penilaian dan juga pandangan dari beberapa rakan politik. Satu hal yang agak rumit dan ianya mungkin ada kebenaran dan jawapan di sebalik semua yang berlaku.

PERTAMA
Demonstrasi yang di anjurkan Pakatan Rakyat sejak kebelakangan ini sering GAGAL dan tidak berupaya mendapat sambutan yang menggalakan dari rakyat khusunya orang melayu. Paling banyak pun dapat di kumpul oleh Pakatan Rakyat ini hanya beberapa ratus orang sahaja termasuk lah dalam kes liwat Anwar Brahim yang mampu mengumpul kira kira 200 orang. Jika dulu 100 Ribu orang kini hanya tinggal 100 orang.

KEDUA
Aktivis aktivis yang bersama Pakatan Rakyat sebelum 2008 cukup ramai dan NGO NGO yang wujud bagai juga bertambah menjadi tulang belakang kepada Pakatan Rakyat. Namun kini kita dapat lihat bahawa Aktivis dan NGO sudah makin lama menghilang dan tidak berupaya berdiri bersama Pakatan Rakyat.

KETIGA
Tokoh tokoh penggerak Pakatan Rakyat yang dahulunya berjuang bermati matian bersama Pakatan Rakyat kini semakin mengecil. Lihat sahaja Komander Pakatan rakyat seperti Zulkifli Nordin, Zaharin, Gobala dan kini yang hanya tinggal Mat Sabu dan beberapa orang Edrogan di dalam PAS.

KE EMPAT
Bahaya nya waktu ini adalah di kalangan orang UMNO sendiri yang akan masuk bertanding pada PRU13 kelak. Mereka ini yang dulunya pro kepada Anwar Ibrahim perlu di awasi bagi mengelakkan sebarang hal yang akhirnya akan memusnahkan UMNO.

Gomo sebenarnya ingin sampaikan mengenai pengaruh Anwar Ibrahim yang masih lagi kekal di dalam orang UMNO yang begitu taksub dengan kepimpinan Anwar Ibrahim. Ini wujud dan tidak dapat di nafikan malah jika tanya kepada Dato Seri Najib pun beliau akan mengesahkan masih ada di kalangan pemimpin UMNO yang di dalam hati mereka adalah Anwar Ibrahim.

Gomo nak ingatkan UMNO bahawa kekuatan Pakatan Rakyat semakin tenggelam dan rakyat mula melihat Pakatan Rakyat tidak mampu menjana negara dan berkebolehan mentadbir Negara dengan berkesan sepertimana Kerajaan BN. UMNO mungkin akan tewas beberapa kerusi namun dalam mengekalkan kuasa Politik bagi menjadi kerajaan maka kemenangan buat UMNO cukup penting sama sekali.

Faktor calon menjadi isu yang agak panas waktu ini memandangkan semakin ramai yang sudah melobi untuk menjadi Calon pada PRU13 kelak. Ini satu kelaziman apabila desas desus pilihanraya bertiup kencang tidak kira sama ada UMNO, DAP,PAS,PKR dan lain lain parti.

Ini lah pekara yang di takutkan oleh Gomo dan beberapa rakan yang lain malah Gomo merasakan ramai ahli UMNO yang turut sama merasai bahaya nya pekara ini. Bahaya dari sudut mana?

Bahaya apabila mereka yang melobi itu adalah di kalangan orang yang Taksub kepada Anwar Ibrahim. Orang yang masih memuja Anwar Ibrahim dan masih kekal sebagai Idola nya. Ini wujud dan tidak dapat di nafikan malah di dalam Barisan Jawatan Kerajaan juga ramai orang Anwar Ibrahim menjawat posisi yang Penting Kerajaan.

Bayangkan jika calon yang di pilih untuk bertanding di Parlimen merupakan orang Anwar Ibrahim, Baju UMNO tapi hati setia bersama Anwar Ibrahim maka apa yang akan kita alami jika Selesai PRU13 BN dan Pakatan Rakyat seri ataupun hanya menang Majoriti Mudah?

Bila bila masa sahaja Mereka yang merupakan pro Anwar Ibrahim di dalam UMNO akan bersama dengan Anwar Ibrahim dan seterusnya menjadikan Pakatan Rakyat menjadi Kerajaan Malaysia. Ini amat Bahaya sama sekali buat UMNO kerana orang yang salin kulit ini akan bertukar sekelip mata sahaja.

Pekara ini tidak mustahil berlaku memandangkan sudah ada kedengaran suara suara sumbang dari kalangan pemimpin UMNO yang dulunya Pro Anwar Ibrahim sibuk Melobi untuk bertanding di kerusi Parlimen.

TARGET mereka adalah Kerusi Parlimen kerana itu lah yang memberikan Faedah menjelang PRU 13 kelak dan mereka ini lah yang akan menjadi Masterkey bagi Anwar Ibrahim membentuk kerajaan baru Pakatan Rakyat.

Sejarah sudah membuktikan bahawa di dalam Politik ini apa sahaja boleh berlaku dan dengan pudarnya sokongan rakyat terutama orang Melayu kepada Pakatan Rakyat adalah tidak mustahil Strategi ini di gunakan oleh Anwar Ibrahim bagi meletakkan orang nya yang merupakan pemimpin UMNO untuk melobi Kerusi Parlimen yang akan di pertandingkan kelak.

Gomo juga telah terima maklumat yang mana Pemergian Anwar Ibrahim ke Solo Indonesia baru baru ini turut di hadiri oleh beberapa orang Pemimpin UMNO yang pro kepada Anwar Ibrahim. Mereka pergi berasingan dan ini yang perlu di tanya oleh Kepimpinan Dato Seri Najib dan pemimpin UMNO apakah strategi ini tidak berjaya di gunakan Anwar Ibrahim dalam membentuk kerajaan selepas PRU13?

Semoga Pemimpin UMNO sedar akan hal ini dan jika ada sebarang keraguan mengenai seseorang pemimpin maka laporkan lah seberapa segera kepada pihak yang bertanggungjawap bagi menyiasat kesahihan dan seterusnya kita boleh berhati hati terhadap mereka Talam dua muka ini.

Gomo akan dedahkan seorang pemimpin UMNO dari Kelantan yang di laporkan telah hadir Ke Solo Indonesia. Anwar Ibrahim juga ke Solo Indonesia pada masa yang sama. Apa urusan mereka? Malah pemimpin UMNO tersebut juga sedang sibuk melobi untuk bertanding di kerusi Parlimen bagi mewakili Barisan Nasional pada PRU 13 kelak.

Psssttt.... Demi mempertahankan Putrajaya dari Pakatan apa sahaja perlu di perhalusi barisan kepimpinan Dato Seri Najib Presiden UMNO

KOMEN : DAH AGAK DAH LAMA DULU, MASIH TERDAPAT SAKI BAKI PENYOKONG ANWAR DALAM UMNO. OK PAPAGOMO DEDAHKAN AJE..KITA TENGUK SIAPA YANG JADI MUSANG BERBULU AYAM.

2 comments:

HHalem said...

Sedap lagu-lagu yg Tuan pasang tu:-)

Sentimental:-) Kegemaran saya.

Anak-anak pun dah besar panjang. Nice family u have there. Dah berkerja atau masih kat Kolej/universiti lagi?

Moga-moga semua berjaya.

AJAI62 said...

Assalam Bro

Anak-anak masing bersekolah lagi... lambat lagi mereka nak masuk Kolej/ Universiti... Tang lagu tu ada sentimental value bersama orang rumah..