Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 17 June 2011

Bersih muslihat alih isu Anwar - Muhyiddin


DARI UTUSAN MALAYSIA
17.6.2011



KUALA LUMPUR 16 Jun - Demonstrasi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) hanyalah muslihat pihak tertentu untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu yang melanda pembangkang terutamanya mengenai perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau tidak melihat demonstrasi yang boleh menjerumus negara ke kancah huru-hara itu dibuat kerana pilihan raya memandangkan mustahil pembangkang mengetahui bila tarikh pilihan raya umum.

"Ia muslihat pihak tertentu, kenapa dibuat pada tarikh itu (9 Julai), kenapa tidak awal, kenapa tidak lewat. Apakah kerana mereka jangka kerana ada pilihan raya? Saya tidak fikir mereka boleh tahu bila pilihan raya. Jadi kenapa dirancang sebegitu.

"Persoalan yang timbul dalam fikiran rakyat jelata apa tujuan dan muslihat di sebalik itu. Ada mengaitkan ia dengan soal penghakiman ketua pembangkang di mahkamah dan kita ambil kira semua perkara itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam perkembangan berkaitan, Muhyiddin menempelak pembangkang yang menuduh kononnya sistem pilihan raya di Malaysia korup sehingga memaksa mereka mengadakan demonstrasi Bersih bagi menuntut sistem baharu yang lebih adil.

Katanya, jika pembangkang mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak telus dan memihak kepada kerajaan, ia bererti kemenangan pakatan ke atas lima negeri pada pilihan raya umum 2008 juga merupakan kemenangan kotor yang tidak layak untuk diraikan.

"Apakah makna kemenangan pakatan (pembangkang) di negeri-negeri yang mereka kuasai sekarang. Adakah ia juga satu keputusan yang tidak betul kerana mereka kata SPR tidak telus. Apakah mereka hendak menolak hakikat (kemenangan) itu," soalnya.

Ditanya mengenai langkah pencegahan yang akan diambil, Timbalan Perdana Menteri berkata, perkara itu telah diserahkan kepada pihak polis untuk mengambil segala langkah perlu bagi memastikan keamanan negara kekal.

Jelasnya, kerajaan bimbang jika demonstrasi haram itu tetap diteruskan oleh pihak pembangkang, ia akan mencetuskan keadaan huru-hara kerana dijangka bakal berlaku pertembungan antara kumpulan penyokong Bersih dengan kumpulan penentang Bersih.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai agar tidak menyertai demonstrasi tersebut kerana ia boleh menimbulkan keadaan tidak selamat kepada negara selain menyusahkan diri sendiri.

KOMEN : BILA MEREKA DAPAT RAMPAS PUTRAJAYA DAN ANUWAR JADI PM BARU SPR TELAH JALANKAN TUGAS DENGAN BERSIH... ITU AJE MOTIFNYA ATAU ANUWAR LARI LUAR NEGARA KERANA NYAWANYA TERANCAM SEBAB DEMOS...

No comments: