Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Saturday 25 June 2011

RUMAH IBU ADA HANTU- AZMIN TAK TAHU


Suruhanjaya Pilihan Raya jawab isu 11 pemilih guna alamat ibu Azmin Ali



KUALA LUMPUR 24 Jun - Kesemua 11 pemilih yang mendaftar di alamat rumah ibu Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali ketika memohon untuk menjadi pemilih diminta membuat permohonan menukar alamat pusat mengundi berdasarkan alamat di kad pengenalan mereka sekarang.

Setiausaha Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata, hasil daripada semakan, pihaknya mendapati lima orang pemilih merupakan ahli keluarga Azmin dan enam lagi bukan.

Enam pemilih itu, katanya, ialah Tan Teek Fong yang mendaftar pada 31 Mac 1990, Tan Teek Hock (31 Mac 1990), Song Poo Wan (31 Mac 1990), Amirudin Harun (19 Ogos 1993), Lim Hock Seng (9 September 1994) dan Chong Chee Peng yang mendaftar pada 9 September 1994.

"SPR mendapati permohonan yang dibuat oleh kesemua 11 pemilih itu dilakukan sebelum 16 Julai 2002 atau sebelum Sistem Pendaftaran Pemilih Sepanjang Tahun (SPPST) diperkenalkan.

"Sebelum tarikh tersebut, SPR tidak menguatkuasakan peraturan yang menghendaki pemilih untuk hadir sendiri menghantar permohonan kepada Pendaftar atau Penolong Pendaftar yang dilantik SPR," katanya dalam kenyataan akhbar di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas isu yang dibangkitkan Azmin dalam sidang Dewan Rakyat 21 Jun lalu iaitu terdapat seramai 11 pemilih yang mendaftar di alamat rumah ibunya.

KOMEN : ASYIK NAK SALAHKAN KERAJAAN DAN SPR, RUMAH IBU SENDIRI ADA PENGUNDI HANTU PUN DIA TAK TAHU....

No comments: