Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 15 June 2011

SIAPA NAK BERSIHKAN DOSA ANWAR?


Ummi Hafilda mahu Anwar bersihkan imejnya dahulu


MELAKA 14 Jun - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta membersihkan dahulu imejnya daripada pelbagai isu moral yang sedang dihadapi sebelum berhajat mengetuai perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 9 Julai ini.

Saksi utama kes liwat Ketua Pembangkang itu pada 1998, Ummi Hafilda Ali berkata, tiada gunanya Anwar mengheret rakyat menyertai perhimpunan tersebut sedangkan isu moral beliau terus diperkatakan.

"Apa yang dia hendak bersih? Bersihkan dulu isu video seksnya dikatakan membabitkan beliau sama ada bersumpah laknat atau lakukan sesuatu yang sepatutnya.

"Tak payah nak heret rakyat dengan perhimpunan itu. Sepatutnya dia bantu kerajaan bagaimana mahu mengekalkan keharmonian yang dikecapi selama ini,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengiringi 13 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang membuat laporan membantah perhimpunan Bersih di Balai Polis Melaka Tengah di sini hari ini.

Antara NGO terlibat ialah Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Persatuan Gerak Insan Seni dan Sekretariat Pemikir dan Perpaduan Melayu.

Adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali itu menambah, tindakan mengadakan perhimpunan tersebut bertujuan memalukan negara.

Katanya, Malaysia bukan seperti Mesir yang kerajaannya digulingkan kerana penyalahgunaan kuasa dan kezaliman.

"Ini sebab Anwar yang berdosa, dia tanggung sendirilah di mahkamah. Kenapa mahu heret dan alihkan perhatian kepada isu Bersih, bagi saya ia tidak adil dan Anwar perlu bersihkan diri dia dulu," katanya.

Ummi Hafilda juga pada masa yang sama merayu kepada Majlis Raja-Raja Melayu menarik balik gelaran 'Datuk Seri' yang diberi kepada Anwar kerana bekas Timbalan Perdana Menteri itu adalah bekas banduan selain terbabit dalam pelbagai isu moral.

"Saya minta gelaran Datuk Seri kepadanya ditarik balik kerana saya tahu macam mana perancangan Anwar jika dia dapat merampas kerajaan. Abang sa

KOMEN : MANUSIA KOTOR NI NAK BERSIHKAN APA?

No comments: