Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 17 May 2013

TERIMA KASIH DAN TAHNIAH KEPADA MEREKA

Ismail serah tugas KPN kepada Khalid
ISMAIL Omar (kiri) bersalaman dengan Khalid Abu Bakar ketika menyerahkan dokumen serah tugas di Pulapol, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 16 Mei - Tan Sri Ismail Omar hari ini secara rasmi menyerahkan tugas selaku Ketua Polis Negara (KPN) kepada penggantinya, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam Majlis Penyerahan Tugas dan Perbarisan Perpisahan di Pusat Latihan Polis (Pulapol), Jalan Semarak di sini.

Ismail turut melahirkan terima kasih kepada kerajaan kerana memberi kepercayaan kepada beliau untuk menerajui pasukan keselamatan tersebut sejak 2011.

"Saya telah menjalankan tanggungjawab saya selama memegang jawatan sebagai KPN sehingga mencapai objektif Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dalam mengurangkan kadar jenayah.

"Saya yakin pengganti saya, Tan Sri Khalid mempunyai perancangan untuk 2013 dalam usaha mengekalkan keamanan negara," katanya.

Pada majlis sama, Khalid turut menyerahkan tugasnya selaku Timbalan KPN kepada Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin.

Ditanya pengalaman yang tidak akan dilupakan sepanjang tempoh dua tahun perkhidmatannya, Ismail memberitahu, insiden pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah sudah pasti akan terpahat di dalam ingatannya.

"Peristiwa pencerobohan Lahad Datu akan menjadi pengalaman memandangkan berlaku ketika saya masih lagi memegang tampuk tertinggi PDRM.

"Tambahan pula, kami terpaksa berhadapan dengan tindakan jahat pengganas yang nyata telah mencemar kedaulatan negara," katanya lagi.
 

No comments: