Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 31 March 2011

SELAMATKAH BANGUNAN INI


Hotel tertinggi di dunia dibuka
DARI UTUSAN MALAYSIA
31.3.2011




BANGUNAN Hotel Ritz-Carlton setinggi 118 tingkat terletak di hadapan Pelabuhan Victoria, Hong Kong. - AGENSI



HONG KONG 30 Mac - Hotel tertinggi di dunia di Hong Kong mula beroperasi hari ini dan bangunan setinggi 118 tingkat atau hampir setengah kilometer itu menyajikan panorama ikonik bandar Pelabuhan Victoria.

Tingkat 102 sehingga 118 Hotel Ritz-Carlton itu menjadi Pusat Perdagangan Antarabangsa Hong Kong dan ia telah dibuka secara rasmi semalam dan akan mula mengambil tempahan Jumaat ini.

Presiden dan Ketua Operasi Hotel Ritz-Carlton, Herve Humler memberitahu pemberita, mereka telah membuka sebuah hotel yang telah mengambil masa selama 10 tahun untuk dibina.

"Walaupun semakin banyak bangunan tertinggi di dunia sedang dibina, kami tidak berasa tergugat, malah kami akan sentiasa meningkatkan mutu perkhidmatan," kata Humler.

Jelas Humler, pelanggan dari tanah besar China menjadi penyumbang terbesar bagi pasaran hotel tersebut meningkat kepada empat peratus berbanding tiga peratus sejak 14 tahun lalu.

"Angka ini dijangka terus meningkat.

"Di China, semua yang direka pelu mempunyai faktor extravaganza untuk menarik minat pelanggan berikutan mereka mementingkan kualiti perkhidmatan," ujar Humler.

Hotel tersebut mempunyai 312 buah bilik, sebuah bar dan restoran yang digelar Ozone di tingkat 118 dengan ketinggian 490 meter dari permukaan tanah serta sebuah dewan tari-menari yang terbesar di Hong Kong.

Hotel Ritz-Carlton menjadi satu daripada tempat yang paling mahal untuk didiami dengan kadar sewa bagi sebuah bilik 'standard' berharga AS$575 (RM1783) untuk satu malam. - AFP/dpa

2 comments:

blogenstarz said...

Yang selamat hanya namanya saja !

AJAI62 said...

Assalam Bro

blogenstarz

Rasanya kawan pun tak berani nak duduk kat hotel tu. Kawan pernah juga rasa gegeran gempa di bumi Jepun masa duduk kat sana. Memang bergoyang abis...