Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 1 March 2011

Mursyidul Am Pas 'angkat bakul' sendiri


DARI UTUSAN MALAYSIA



KUALA LUMPUR 28 Feb. - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini bertindak seperti 'mengangkat bakul sendiri' apabila mendakwa Pas berjaya membangunkan rakyat serta Kelantan sepanjang lebih 20 tahun memerintah negeri itu.

Dakwa Menteri Besar Kelantan itu, kejayaan tersebut kini turut berlaku di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang seperti Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.

Jelas beliau, bagi Pas di Kelantan, kejayaan yang dikecapi adalah kerana mengamalkan dasar pentadbiran Islam berteraskan prinsip ubudiah iaitu keyakinan kepada Tuhan, mas'uliah (penuh tanggungjawab mengikut kehendak agama) dan itqan (melakukan yang terbaik) yang selari dengan kehendak syariat.

''Justeru, kita berjaya dengan rekod bersih, tiada amalan rasuah, berintegriti, bebas daripada riba dan subur dengan hasil anugerah tuhan. Malah berkat pentadbiran Islam, semua lapisan kaum hidup dengan aman, damai dan sejahtera berpandukan agama.

''Ia sebagai bukti betapa syariat Islam yang diperjuangkan Pas selama ini berjaya mendidik pentadbir, pemimpin dan rakyat untuk terus berpegang teguh kepada agama.

''Falsafah ini adalah selari dengan doa iftitah yang kita baca di permulaan sembahyang,'' katanya menerusi blognya, http://www.blogtokguru.com.

Nik Abdul Aziz berkata, kerajaan Pas Kelantan tetap jujur dan ikhlas mendidik semua pemimpin dan rakyat untuk mengingati tanggungjawab beragama, bersembahyang dan beribadat, dosa dan pahala serta memikirkan soal hidup dan mati.

''Inilah natijah perjuangan Pas yang sentiasa mendidik rakyat ke arah kehidupan beragama, aman dan berharmoni.

''Justeru kerajaan negeri yang dipimpin oleh Pas sudah berjaya meyakinkan masyarakat semua kaum, bahawa apa yang kita laksanakan di Kelantan adalah yang terbaik, malah lebih baik berbanding dengan apa yang dibuat oleh UMNO sebelum ini.

''Maka, Kelantan telah mendahului negeri-negeri lain dalam banyak aspek pembangunan berteraskan ajaran Islam. Terbaru sekali ialah penggunaan wang syariah dinar emas dan dirham dan pemberian beras percuma kepada keluarga miskin di bawah Skim al-It'aam,'' katanya.

Mengenai perjalanan Pilihan Raya Kecil Kerdau dan Merlimau pula, beliau mendakwa setiap kali Pas bertanding, prinsip yang diamalkan ialah berkempen dengan adil dan bersih, tiada ugut-mengugut dan sogok-menyogok.

Sementara itu, beliau menuduh UMNO sebagai parti yang mengasing dan membezakan rakyat mengikut kaum serta mengetepikan nilai-nilai keadilan yang diajar oleh Islam.

Oleh sebab amalan itu, kata beliau, UMNO telah gagal mewujudkan perpaduan sebenar di kalangan semua kaum dalam negara ini.

''Kegagalan itu membuktikan perjuangan UMNO tidak selari dengan ajaran tauhid Islam. Mengikut ajaran tauhid, bukan hanya tuhan itu satu, tetapi satu segala-galanya,'' katanya.

Beliau kemudiannya menyifatkan menolak perjuangan UMNO dan Barisan Nasional (BN) adalah satu tindakan betul yang sekali gus menolak perjuangan sekular dan kebangsaan.


KOMEN : BILA BERKATA-KATA MENGGUNAKAN LUTUT, OTAK ENTAH KEMANA. MANA FAKTANYA NIK AZIZ? SELAMA INI PUN RAKYAT HIDUP AMAN DAMAI SEBELUM PAS MEMUJA DAP DAN JADI KULI PKR. PORAK PERANDA NEGARA DIBUATNYA. KALAU SETAKAT CAKAP TANPA BUKTI DIKIRA MACAM FITNAH NIK AZIZ. ZAMAN SEKARANG CAKAP GUNA AIR LIUR DAH TAK DITERIMA OLEH ORANG YANG NAK BERFIKIR. FAKTANYA MANA BUKAN FATWA SONGSANG NIK AZIZ?

No comments: