Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 29 March 2011

Rali Proton mahu tawan APRC


Oleh FERZALFIE FAUZI
ferzalfie.fauzi@utusan.com.my


Syed Zainal Abidin (kanan) memberi penerangan mengenai jentera Pasukan Rali Proton Motorsports kepada Dr. James Dawos pada pelancaran penyertaan pasukan tersebut dalam Kejuaraan Rali Asia Pasifik Musim 2011 di Bandar Sunway semalam.

PETALING JAYA - Tidak mahu menoleh ke belakang dan ingin melupakan episod malang pada Kejohanan Rali Monte Carlo 2011 bulan lalu.

Itu hajat pasukan Rali Proton Motorsport menjelang perlumbaan pertama Kejohanan Rali Asia Pasifik (APRC) di Johor, Jumaat ini.

Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, mereka mensasarkan untuk memulakan perlumbaan APRC 2011 dengan lebih cemerlang.

"Bagi keseluruhan perlumbaan pula kami mensasarkan untuk mencatat kejayaan yang lebih baik berbanding tahun lepas apabila muncul juara di New Zealand dan meraih kedudukan 1-2 di China," katanya pad sidang akhbar selepas Majlis Penyerahan Jalur Gemilang di sini, semalam.

Jelasnya, kehadiran pelumba berpengalaman, Alister McRae dan Chris Atkinson mampu untuk mengendali jentera Satria Neo Super 2000 seterusnya mengulangi pencapaian menduduki tempat kedua keseluruhan kategori pengeluar.

"Kita juga bukan hanya mahu memperkenalkan produk dari Malaysia (Proton), tetapi terus memperkenalkan negara ini sepanjang perlumbaan sebagai sebuah negara yang terkenal dengan tempat-tempat menarik termasuk pada pusingan pertama APRC di Johor.

"Kami juga ingin merupakan episod duka di Monte Carlo dan menjanjikan saingan yang hebat walaupun perlumbaan APRC memang dijangka kompetitif dengan kehadiran beberapa pasukan hebat," katanya.

Simbolik penyerahan Jalur Gemilang dilakukan oleh Timbalan Menteri Pelancongan, Datuk James Dawos Mamit.

Selepas pusingan pertama di Johor, perlumbaan akan bersambung di Australia dari 13 hingga 15 Mei, sebelum memasuki pusingan ketiga di New Caledonia (17-19 Jun), manakala New Zealand akan menjadi lokasi pusingan keempat (15-17 Julai).

Perlumbaan pusingan kelima berlangsung di Jepun dari 30 September hingga 2 Oktober dan pusingan terakhir akan diadakan di China dari 4 hingga 6 November depan.

KOMEN : SEMOGA PROTON TERUS BERJAYA MENGHASILKAN KERETA YANG BERMUTU DAN BERPRESTASI TINGGI.

No comments: