Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 28 March 2011

RAKYAT YANG BIJAK AKAN KETAWA


TAN MELAKA.
DARI UTUSAN MALAYSIA


Rakyat Malaysia jangan marah Dunia luar masih terus percaya bahawa dia adalah pejuang kebebasan tulen yang teraniaya dalam suatu perjuangan suci untuk menegakkan keadilan dan demokrasi di Malaysia. Ketika menyertai forum The Future of Democracy in The Islamic World di Washington, Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini, jelas Anwar Ibrahim meletakkan dirinya sebaris dengan Nelson Mandela, pejuang kemerdekaan Afrika Selatan dan Mahatma Gandhi di India apabila beliau berkata: "Saya boleh pilih untuk tinggal di sini (Washington) dan tidak kembali ke Malaysia, tetapi pilihan telah dibuat. Satu kaki saya di Parlimen dan satu kaki lagi di penjara.

" Hebat sekali bahawa Anwar telah pasti yang AS akan menerimanya sekalipun dia telah menunjukkan sikap anti-Yahudi di Malaysia. Yahudi pun tak marah AS kerana sayangkan Anwar. Kepada penonton yang terpesona dengannya, Anwar memberitahu bahawa kemunculannya di mahkamah di Malaysia kelak 'hanya sebagai satu syarat, sebab semua keputusan telah dirancang. Sekali anda didakwa, anda pasti akan dipenjara'. Anwar tidak beritahu bahawa semua tuduhan yang dihadapkan kepadanya tidak dapat dielakkan lagi.

Itulah Anwar Ibrahim yang berasal daripada seorang pemimpin pelajar Islam, pemimpin besar ABIM, bekas Timbalan Perdana Menteri dan pemimpin besar pihak pembangkang yang luar biasa kekuatannya dalam meyakinkan dirinya sendiri terhadapnya di samping meyakinkan orang ramai. Keyakinan ramai kepada ceritanya semakin menambah keyakinan dirinya. Seperti tidak ada gantinya kepada P. Ramlee, demikianlah juga tidak ada gantinya seorang pelakon politik sehebat Anwar yang namanya berada di bibir rakyat negara ini sejak lebih 40 tahun dahulu dari zaman pelajar hingga zaman politik.

Sekalipun semua rakan ABIM dan juga pemimpin kanan dalam politik telah meninggalkannya tetapi dia tetap bersemangat tinggi dan boleh terus hidup dalam denial syndrome. Ini tidak menghairankan. Jika orang secerdik dan sebijak Tun Dr. Mahathir dan Tun Daim Zainuddin pun boleh terpesona dengan Anwar bertahun-tahun dan hampir menyerahkan negara ini kepadanya, apatah lagi orang seperti Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat yang yakin dirinya pasti akan ke syurga dan Syed Hussein Ali yang lurus yang tidak pernah sedar berada dalam najis kapitalisme.

Tidakkah dosa Mahathir dan Daim akan lebih besar daripada Nik Aziz dan Syed Hussein Ali jika negara ini jatuh ke tangan orang yang kemudiannya diketahui sebagai ejen asing, penderhaka dan putar alam? Sebenarnya mereka telah melakukan separuh daripada dosa itu. Maka itu rakyat Malaysia jangan marah jika dunia masih terus mengagumi manusia ini terutama apabila dia berjaya memberitahu kepada dunia bahawa sistem kehakiman Malaysia tiada kredibiliti, takut kepadanya sehingga menangguhkan kesnya sebanyak 50 kali dan membiarkannya keluar-masuk negara sekalipun menghadapi tuduhan jenayah sedangkan rakyat biasa tidak mendapat keistimewaan ini.


KOMEN : RASANYA RAKYAT MALAYSIA TIDAK PERLU MARAH SEBAB APA JUA YANG KELUAR DARI MULUT ANWAR ADALAH PENIPUAN SEMATA-MATA.

No comments: