Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 1 March 2011

Pengumuman menarik PM, TPM


Oleh NORLIZA ABD. RAHMAN dan HASHNAN ABDULLAH
pengarang@utusan.com.my


PUTRAJAYA 28 Feb. - Rakyat di seluruh negara bakal mendengar pelbagai pengumuman menarik oleh Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri apabila kedua- dua pemimpin tertinggi negara itu turun padang melawat ke semua negeri mulai bulan depan.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, tujuan utama penganjuran program tersebut sememangnya untuk memberi peluang kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat secara lebih dekat.

Beliau berkata, pelaksanaan program tersebut hasil daripada pertemuan Perdana Menteri bersama ahli parlimen, ahli dewan undangan negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) dan ketua-ketua UMNO Bahagian sebelum ini.

"Sebelum ini, kita sudah melakukan pendekatan melalui program Walkabout dan kali ini, kita akan tengok Perdana Menteri dan timbalannya bergerak secara serentak ke negeri-negeri.

"Kita jangka program ini dapat diselesaikan menjelang Jun dan selepas itu, kita akan bincang balik bagaimana hendak meneruskannya," katanya.

Hishammuddin berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pemandu Program Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri Turun ke Negeri-negeri, di sini hari ini.

Hadir sama dua lagi Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal.

Najib dan Muhyiddin akan memulakan sesi lawatan secara bersama bermula dengan Sarawak pada 18 dan 19 Mac ini sebelum kedua-duanya melakukan lawatan berasingan ke negeri-negeri lain.

Sehubungan itu, Hishammuddin memberitahu, sebagai Naib Presiden parti, beliau bersama dua lagi rakan sejawatnya bertekad untuk membantu merealisasikan harapan, aspirasi dan hasrat pucuk pimpinan terhadap rakyat.

"Inisiatif ini diharap dapat menyentuh hati rakyat dan sekali gus misi, harapan dan janji kerajaan dapat diterjemahkan sebagai bukti kesungguhan dan komitmen parti," katanya.

Sementara itu, Ahmad Zahid berkata, lawatan tersebut akan membolehkan Perdana Menteri dan timbalannya melihat sendiri keberkesanan semua program yang telah dirancangkan dan dijanjikan dilaksanakan.

Mohd. Shafie pula berkata, kesanggupan pemimpin nombor satu negara untuk turun padang menunjukkan program transformasi politik yang diumumkan sebelum ini bukan sekadar satu gagasan sahaja.

"Pelaksanaannya yang menjadi keutamaan supaya tidak ada pihak boleh memanipulasikan usaha kerajaan selama ini," katanya.


KOMEN : YANG PENTING APA YANG DIJANJI DIKOTAKAN. BUKAN MACAM PUAK LAGI SATU ITU BERJANJI SAMPAI MENBERIKAN BULAN, ROKET DAN LUBANG MATA SATU, PERLAKSANAAN TAK ADA ZERO. JANJI PAKAI AIR LIUR PUN ORANG CERDIK PANDAI BOLEH TERTIPU.

No comments: