Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 29 September 2015

PIALA MALAYSIA : Pahang kena belasah

Selangor, Felda dipaksa main dalam jerebu

MOHD. FIRDAUS ISMAIL | 27 September 2015 1:00 AM

PEMAIN Selangor dan Felda United minum pada pertengahan babak kedua atas kebenaran pengadil untuk mengurangkan kesan jerebu setelah penganjur pertandingan Piala Malaysia mengarahkan perlawanan di Stadium Shah Alam, Selangor itu tetap diteruskan malam tadi. MINGGUAN/Izham Jaafar


PULAU PINANG - Impian juara bertahan Pahang untuk menempah tempat ke suku akhir Piala Malaysia lebih awal terencat apabila mereka dibelasah 4-1 oleh Pulau Pinang sementara Selangor dan Felda United seri tanpa jaringan dalam perlawanan yang tetap diteruskan oleh penganjur walaupun keadaan berjerebu teruk.

Apa yang dibimbangi oleh Zainal Abidin Hassan mengenai pasukannya berkemungkinan keletihan kerana terpaksa bermain tiga perlawanan digelanggang lawan berturut-turut menjadi kenyataan di Stadium Bandaraya apabila pasukan tuan rumah yang dibimbing oleh Jacksen Tiago melancarkan serangan bertali arus sejak awal permainan dan berada di depan pada minit ke-39 menerusi percubaan dari luar kotak penalti oleh Mohd. Failee Ghazali.

Walaupun Pahang hanya memerlukan seminit kemudian untuk menyamakan kedudukan menerusi tandukan penyerang sensasinya Dickson Nwakaeme, namun mereka longlai selepas rehat.

Mohd. Failee sekali lagi menemui sasaran apabila menanduk bola sepakan bebas Lee Gil Hoon hanya seminit selepas babak kedua bermula dan Harimau Kumbang menambah derita pelawat apabila sepakan deras Mohd. Azinee Taib pada minit ke-81 gagal diselamatkan penjaga gol Pahang, Mohd. Nasril Nourdin untuk tuan rumah mendahului 3-1 dan tiga minit kemudian tandukan pemain gantian Alberto Goncalves menerjah gawang pelawat.

Sementara itu, Selangor dan Felda United telah meminta perlawanan ditangguhkan akibat jerebu tebal menyelubungi Stadium Shah Alam namun, permintaan mereka ditolak oleh penganjur.

Pengadil Muhd. Nazmi Nasaruddin bagaimanapun memberikan rehat kira-kira tiga minit pada pertengahan setiap babak permainan, yang berkesudahan seri 0-0, untuk membolehkan pemain minum dan membasuh muka bagi mengurangkan kesan buruk jerebu.

Red Giants hampir berada di depan pada minit ke-44 menerusi penyerang dari Brazil, Guilherme De Paula namun sepakan kencang­nya dari luar petak penalti ditepis keluar penjaga gol Felda, Farizal Harun.

The Fighter mempunyai peluang keemasan menerusi pemain tengah Zah Rahan Krangar pada minit ke-51 tetapi sepakan bebas dari luar petak penalti sekadar melewati palang gol tuan rumah.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, T-Team kembali bersaing untuk merebut slot dua pasukan terbaik dari Kumpulan C apabila mengejutkan pasukan pilihan Kelantan 3-1.

Bermula agresif, tuan rumah terus mengasak sebaik sahaja wisel ditiupkan dan berjaya mendahului pada minit ke-14 menerusi sentuhan penyerang muda Muhammad Zulhanizam Shafine yang mudah menolak masuk umpanan Mohd. Badrul Hisham Morris.

Zulhanizam sekali lagi mengukuhkan namanya selaku penjaring untuk T-Team tujuh minit kemudian apabila memanfaatkan hantaran lintang Josip Milardovic sebelum Tomislav Busic terus menambah derita pelawat dengan gol ketiga pada minit ke-30.

Kelantan yang berusaha bangkit bagaimanapun hanya mampu membalas menerusi jaringan Gilmar Jose da Silva Filho pada minit ke-87.

Di Stadium Perak, tuan rumah mensia-siakan kelebihan beraksi di laman sendiri apabila tewas 2-0 kepada ATM.

Pasukan pelawat mendominasi permainan sebaik sahaja perlawanan dimulakan tetapi gagal mencipta sebarang peluang jaringan sehinggalah minit ke-38 apabila Jerry Palacios Suazo berjaya membolosi gawang Perak menerusi rembatan deras dari dalam kotak penalti.

Usaha Perak untuk sekurang-kurangnya menyamakan kedudukan dan mengutip satu mata punah apabila pemain sayap ATM, Venice Elphi menjaringkan gol kedua pasukan itu pada minit ke-90 perlawanan.

Di Stadium Jalan Besar, Singapura, tuan rumah beraksi cemerlang untuk meraih kemenangan 3-2 ke atas Terengganu dalam saingan Kumpulan A.

Tiga gol pasukan Lions XII dijaringkan oleh Sahil Suhim pada minit ke-35 dan dua jaringan Safuwan Baharudin sewaktu minit ke-54 dan ke-89 manakala dua jaringan Terengganu diperolehi melalui Paulo Rangel minit keempat dan ke-43.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/pahang-kena-belasah-1.140266#sthash.51q1lJ7w.dpuf


No comments: