Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 15 September 2015

BN akan bentang kad laporan prestasi

15 September 2015 2:11 AM


Najib Tun Razak mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN ) di Menara Datuk Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur, malam tadi. Turut kelihatan ialah Timbalan Pengerusi BN , Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Setiausaha Agung BN , Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. – UTUSAN/FAUZI BAHA RUDIN

KUALA LUMPUR 14 Sept. –Kerajaan Barisan Nasional (BN) akan membentangkan kad laporan prestasi dan pencapaian berasaskan aku janji kepada rakyat sebagaimana yang dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kad laporan itu akan dibentangkan pada tahun ini sebagai memenuhi prinsip akauntabiliti kepada rakyat.

Walau bagaimanapun kata beliau, kaedah dan cara pembentangan itu akan dimaklumkan dalam masa terdekat berhubung segala pencapaian dan program yang telah dilaksanakan dalam tempoh dua tahun setengah pentadbiran kerajaan termasuk program-program yang bakal direncanakan untuk tempoh sama akan datang.

“Dalam tempoh dua tahun setengah ini kita telah laksanakan pelbagai projek dan program bersandarkan aku janji itu, jadi sudah sampai masa kita akan bentangkan kad laporan kerajaan BN kepada rakyat.

“Kita akan keluarkan atas prinsip akauntabiliti kepada rakyat, segala pencapaian dan apa yang bakal dilakukan kerajaan untuk tempoh dua tahun setengah akan datang,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Tertinggi BN di sini malam ini.

Mesyuarat berkenaan adalah yang pertama selepas rombakan Kabinet pada 28 Julai lalu.

Yang turut hadir Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan pemimpin-pemimpin parti komponen BN lain.

Mengulas berhubung penganjuran Himpunan Rakyat Bersatu yang dijadual diadakan pada 16 September ini, Najib menegaskan, peserta perlu mematuhi undang-undang dan syarat ditetapkan.

“Sebagai Pengerusi BN saya mengambil pendekatan setuju untuk tidak setuju bagi menghormati pandangan daripada rakan-rakan dalam parti komponen.

“Sekiranya penganjur masih mahu berhimpun mereka perlu mendapat kebenaran tempat berhimpun dan patuh pada undang-undang polis,” katanya.

Beliau menambah, paling utama adalah peserta dilarang untuk membangkitkan sentimen berbaur perkauman.

“Peserta tidak boleh bawa poster atau sepanduk yang berbaur perkauman sehingga boleh mendatangkan pergeseran dan perbalahan,” ujarnya.

Pada sambutan Hari Malaysia itu, beliau meminta supaya polis melakukan kawalan ketat terutamanya di laluan himpunan berkenaan.

“Pada 16 September, semua pemimpin BN akan berada di Kota Kinabalu bagi menyemarakkan semangat kekitaan ideal dengan perjuangan dan komitmen BN,” jelas beliau.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/bn-akan-bentang-kad-laporan-prestasi-1.136136#sthash.ghBI8O9o.dpuf

No comments: