Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 29 September 2015

AFC CUP : Tiada Figueroa, JDT tagih bisa Safee

29 September 2015 12:21 AM


JOHOR BAHRU – Ketua jurulatih Johor Darul Ta’zim (JDT), Mario Gomez yakin Safee Sali mampu menggalas tugas sebagai penggempur utama pasukan apabila me­reka menentang Qadsia SC dalam perlawanan separuh akhir Piala AFC ma­lam ini.

Safee Sali

Safee mendapat pe­luang un­tuk membuktikan kehebatannya dalam pertemuan di Stadium Mohammed Al-Hamad Hawally, Kuwait itu setelah penyerang dari Argentina, Luciano Figueroa menjalani penggantungan dua perlawanan kerana mengutip kad merah dalam perlawanan suku akhir menentang South China di Stadium Mong Kok, Hong Kong pada 15 September lalu.

Gomez percaya Safee mampu mengulangi permainan terbaiknya ketika menjaringkan dua gol sewaktu menentang South China yang sekali gus membantu Harimau Selatan menang dengan agregat 4-2 dan melakar sejarah menjadi pasukan pertama Malaysia layak ke separuh akhir Piala AFC.

“Ketiadaan Figueroa yang digantung dua perlawanan memberi ruang kepada Safee untuk menggalas tugas sebagai penyerang utama. Saya berasakan dia mampu menjalankan tugas yang baik di bahagian serangan dan bersedia untuk menggempur kubu lawan.

“Selain Safee, pemain lain turut mempamerkan semangat yang tinggi menjelang perlawanan menentang Qadsia. Saya yakin JDT mampu mencipta kejutan dan mendapat keputusan yang baik sebagai bekalan untuk perlawanan timbal balik nanti,” katanya ketika dihubungi semalam.

Secara keseluruhannya penyerang kebangsaan berusia 31 tahun itu sudah meledakkan empat gol dalam lapan penampilan bersama Harimau Selatan dalam kempen Piala AFC.

Gomez berkata, kudrat Safee amat ditagih untuk meneruskan prestasi cemerlang di peringkat Asia, lebih-lebih lagi turun menentang The Kings, iaitu penyandang juara Piala AFC musim lalu.

“Tidak dinafikan Qadsia merupakan lawan yang sukar dan kami sudah membuat persiapan rapi untuk berdepan juara musim lalu itu.

“Pemain juga sudah dapat membiasakan diri dengan keadaan cuaca di sini. Saya berharap segalanya berjalan lancar dan pemain mampu menampilkan prestasi terbaik,” katanya.

Perlawanan separuh akhir kedua dijadualkan berlangsung pada 20 Oktober di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/tiada-figueroa-jdt-tagih-bisa-safee-1.140831#sthash.MddcIcCB.dpuf


No comments: