Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 17 September 2015

Parti Pekerja tetap guna nama Amanah

ZABRY MOHAMAD 
DAN ZULKIFLI SAINUDDIN | 17 September 2015 12:53 AM


Mohamad Sabu (dua dari kanan) menyentuh bola kaca sebagai simbolik pelancaran perdana Parti Amanah Negara di Shah Alam, Selangor, semalam. Utusan/Izham Jaafar

SHAH ALAM 16 Sept. - Pertubuhan Pekerja-Pekerja Malaysia (Parti Pekerja) tidak mengendahkan larangan Jaba­tan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) supaya tidak menggunakan nama baharu iaitu Parti Amanah Negara (Amanah) apabila meneruskan majlis pelancaran perdana parti itu hari ini.

Setiausaha Agungnya, Mohd. Anuar Mohd. Tahir bagaimanapun mendakwa, majlis tersebut hanya memperkenalkan logo dan bendera parti baharu itu.

Menurutnya, beliau yakin permohonan mereka tiada masalah dan akan diluluskan kerana segala yang diperlukan oleh ROS sudah dipenuhi.

“Saya rasa tiada masalah kerana proses permohonan pertukaran nama seperti dimaklumkan oleh ROS akan memakan masa beberapa hari. Kadang-kadang orang sengaja memperbesar-besarkan cerita.

“Ini program Parti Pekerja untuk memperkenalkan logo dan bendera baharu,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis berkenaan yang disempurnakan Pengerusi Parti Pekerja, Mohamad Sabu di sini hari ini.

Selain logo dan bendera baharu, majlis yang dihadiri kira-kira 3,000 orang kebanyakannya bekas pemimpin dan ahli Pas itu turut memperdengarkan lagu parti.

Antara yang hadir Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail; Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatan, Lim Guan Eng dan Pengerusi Bersih 4.0, Maria Chin Abdullah.

Semalam, Ketua Pengarah ROS, Datuk Mohammad Razin Abdullah dalam kenyataannya memaklumkan yang pihaknya belum meluluskan permohonan penukaran nama Parti Pekerja kepada Ama­nah.

Katanya, tindakan menggunakan nama dan menganjurkan program atas nama Amanah selagi tidak diluluskan oleh ROS merupakan satu kesalahan mengikut Seksyen 11 Akta Pertubuhan 1966.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/parti-pekerja-tetap-guna-nama-amanah-1.136833#sthash.XTbnCw12.dpuf


1 comment:

Anonymous said...

Depa boleh kata TETAP GUNA nama AMANAH, tapi kalau ROS tak luluskan depa berani letak nama AMANAH pada kertas undi? aku tak fikr pencacai Anwar dan DAP ni akan sanggup buat. Kes Naya!