Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 9 September 2015

EURO 2016 : Belanda kalah, Depay digelar sebagai ‘penjahat James Bond’

09 September 2015 12:18 AM


Memphis Depay

LONDON – Memphis Depay menjadi sasaran kritikan bekas pemain antarabangsa Belanda, Willem van Hanegem ekoran prestasi buruk Belanda dalam kempen kelayakan Euro 2016.

Belanda tewas kepada Iceland dan Turki dalam dua perlawanan kelayakan sewaktu rehat antarabangsa, yang menyebabkan peluang mereka untuk layak ke Euro tahun depan terumbang-ambing, malah untuk menyertai perlawanan playoff sekali pun sukar untuk dijang­kau oleh skuad bimbingan Danny Blind kerana kempen kelayakan kini hanya berbaki dua perlawanan.

Beberapa pemain yang pernah beraksi dalam separuh akhir Piala Dunia 2014 sewaktu Belanda berada di bawah kendalian Louis van Gaal masih kekal bersama pasukan itu, tetapi mereka gagal mempamerkan prestasi yang diharapkan.

Bekas pemain antarabangsa Belanda, Van Hanegem antara yang paling lantang mengkritik aksi buruk Oranje dan Depay antara pemain yang menjadi sasaran kutukannya apabila memberi gelaran pemain itu sebagai ‘penjahat dalam filem James Bond’.

“Terdapat beberapa pemain dalam skuad Oranje yang hanya memikirkan tentang diri mereka sendiri sahaja. Misalnya Memphis, dia seperti Goldfinger dengan kasut emasnya. Tetapi apa kegunaannya untuk Belanda?

“Saya tidak peduli dia menyertai Oranje dengan memakai topi dan selendang. Apa yang dia lakukan di luar padang itu hak peribadi dia. Tetapi dengan memakai kain selendang dan berjanggut, dia dengan mudahnya boleh menyertai penduduk Amish di Amerika Syarikat dan menaiki kereta kuda,” katanya. – AGENSI

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/belanda-kalah-depay-digelar-sebagai-8216-penjahat-james-bond-8217-1.133391#sthash.Dio0a3AX.dpuf

No comments: