Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 15 September 2015

JDT mahu pahat sejarah Piala AFC

MOHD. KHAIRUL 
MOHD. ALI | 15 September 2015 12:55 AM


PRESTASI baik dalam liga domestik meyakinkan JDT untuk cemerlang pada saingan Piala AFC apabila berdepan kelab Hong Kong, South China malam ini.

JOHOR BAHRU - Johor Darul Ta’zim (JDT) memasang impian muncul pasukan pertama Malaysia melayakkan diri ke separuh akhir Piala AFC de­ngan menewaskan South China AA dalam pertembungan suku akhir kedua di Hong Kong, malam ini.

Ketua Jurulatihnya, Mario Go­mez memberitahu, peluang anak didiknya melakar sejarah baharu masih terbuka walaupun JDT gagal membawa bekalan selesa selepas kedua-dua pasukan terikat 1-1 dalam perlawanan pertama di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, 25 Ogos lalu.

Dia mengakui, South China AA bukan mudah untuk dijinakkan, namun bukan penghalang bagi skuad Harimau Selatan melakar kejutan menentang kelab yang pernah dibimbingnya sebelum ini.

"Kemenangan ke atas Perak (Piala Malaysia) adalah pembakar semangat kepada pemain JDT yang berkunjung ke Hong Kong dan ia akan menjadi suntikan moral kepada mereka.

"Bukan mudah untuk menghadapi perlawanan ini hanya selepas berehat tiga hari, namun kita tidak akan menyerah dan memberikan tentangan habis-habisan dalam memburu kemenangan," katanya.

Dalam perlawanan suku akhir pertama di Larkin pada 25 Ogos lalu, JDT mendahului menerusi ja­ringan pemain importnya, Luciano Figueroa sebelum South China AA menyamakan kedudukan hasil ja­ringan Mahama Awal.

Perlawanan menentang South China AA penting bagi juara Liga Super 2014 dan 2015 itu kerana pemenang pertembungan tersebut akan melangkah ke peringkat separuh akhir Piala AFC.

Gomez berkata, persediaan menentang pasukan Hong Kong itu sudah dibuat apabila beberapa tonggak utama seperti Safiq Rahim dan Fadhli Shas direhatkan bagi memastikan mereka berada dalam keadaan terbaik.

Perlawanan menentang Perak beberapa hari lalu turut menyaksikan Luciano Figueora, Hariss Harun dan Nazrin Nawi diketepikan daripada kesebelasan utama dan hanya diturunkan pada separuh masa kedua.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-mahu-pahat-sejarah-piala-afc-1.135986#sthash.IpecVhDw.dpuf


No comments: