Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 18 September 2015

PIALA MALAYSIA 2015 : ATM berhajat curi mata daripada JDT

MOHAMMAD ROZAIDI ZULKIFLI | 18 September 2015 12:48 AM


Hairuddin Omar meletakkan sasaran untuk membawa pulang satu mata daripada perlawanan menentang JDT di Stadium Tunku Abdul Rahman,Seremban esok.

KUALA LUMPUR - Johor Darul Ta’zim (JDT) kini boleh kembali menumpukan sepenuh perhatian mereka kepada kempen Piala Malaysia selepas muncul pasukan pertama negara melangkah ke separuh akhir Piala AFC, dan kemenangan ke atas South China pastinya menyemarakkan lagi semangat mereka untuk menghadapi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) esok.

Skuad Harimau Selatan me­langkah ke kelompok empat pa­sukan terakhir Piala AFC dengan penuh bergaya apabila mencatat kemenangan selesa 3-1 di Hong Kong untuk meneruskan kemaraan berbekalkan agregat 4-2.

Kini mereka sekali lagi akan beraksi di gelanggang lawan apabila melawat Stadium Tuanku Abdul Rahman di Seremban untuk menentang ATM.

JDT akan hadir dengan matlamat memburu kemenangan kedua dalam Kumpulan B, tetapi mereka boleh menjangkakan cabaran sukar daripada The Gladiators, yang berhajat memburu kemenangan sulung selepas tumpas 1-0 kepada Sarawak ming­gu lepas.

Skuad Mario Gomez memulakan langkah pertama mereka dalam Piala Malaysia dengan menewaskan Perak 2-0 manakala ATM kalah tipis 0-1 kepada Sarawak.

Ketua pasukan ATM, Hairuddin Omar mengakui JDT memiliki pemain-pemain bintang dan semangat tinggi hasil kejayaan mereka dalam Piala AFC untuk menjadikan perlawanan itu nanti bukan misi yang mudah untuk dia dan rakan-rakannya, tetapi berharap sekurang-kurangnya dapat mencuri satu mata daripada juara Liga Super itu.

“Kita tahu keupayaan JDT dan mereka turun malam esok dengan motivasi yang tinggi selepas berjaya layak ke peringkat separuh akhir Piala AFC. Kalau berdasarkan rekod semestinya memihak kepada JDT namun persaingan Liga Super dengan merebut piala merupakan pentas berlainan.

“Menentang JDT merupakan cabaran yang besar tetapi saya harap rakan-rakan saya dapat menampilkan permainan terbaik untuk sekurang-kurangnya me­raih satu mata meskipun pemain masih mempunyai masalah gaji dengan pengurusan sebelum ini.

“Bercakap mengenai masalah gaji sebenarnya isu itu masih tidak selesai dan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Status Pemain Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Takiyuddin Hassan mengenai tunggakkan gaji itu tidak tepat. Saya harap beliau dapat maklumat yang tepat daripada pengurusan ATM,” katanya ketika dihubungi semalam.

Perak pula akan menentang Sarawak dalam satu lagi perlawanan Kumpulan B dengan misi mencari kemenangan sulung manakala Kumpulan C menyaksikan Kelantan berdepan Felda United dan T-Team melayan kunjungan Selangor di Kuala Terengganu.

Juara Liga Perdana, Kedah pula mahu menggunakan nota positif setelah seri 1-1 dengan juara Piala FA, Lions XII di Singapura ming­gu lalu sebagai bekalan sema­ngat apabila melayan Terengganu dalam perlawanan Kumpulan A di Alor Setar hari ini.

Jurulatih Lang Merah, Tan Chang Hoe bagaimanapun me­ngakui skuad Penyu mempunyai barisan pemain yang seimbang di setiap posisi tetapi yakin pa­sukannya akan memiliki kelebihan sokongan peminat apabila beraksi di gelanggang keramat mereka di Stadium Darul Aman, yang telah terbuka merupakan laman sukar untuk lawan mereka musim ini.

Katanya, kejayaan mencuri satu mata di Stadium Jalan Besar adalah permulaan yang baik untuk pasukannya dan semua pemain menampilkan aksi bagus dalam perlawanan tersebut.

“Menentang Terengganu bukan satu perlawanan yang mudah, tambahan pula mereka menunjukkan kebangkitan luar biasa dalam lapan perlawanan terakhir Liga Super, namun saya telah merencanakan strategi untuk mengecewakan pasukan lawan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/atm-berhajat-curi-mata-daripada-jdt-1.137207#sthash.R0gaTsjk.dpuf


No comments: