Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 9 September 2015

EURO 2016 : Roy Hodgson yakin Raheem Sterling mampu kumpul 100 cap

09 September 2015 12:17 AM


RAHEEM STERLING (kanan) berlatih bersama pemain pertahanan John Stones sewaktu sesi latihan England di London kelmarin untuk persediaan menentang Switzerland dalam kempen kelayakan Euro 2016. AFP

WATFORD, United Kingdom – Pengurus England, Roy Hodgson kagum dengan permulaan yang dipamerkan Raheem Sterling bersama Manchester City dan percaya pemain berusia 20 tahun itu mampu tampil 100 kali di peringkat antarabangsa.

Sterling berhadapan situasi sukar pada penghujung musim lalu terutama apabila pemain itu menolak tawaran melanjutkan kontrak dengan Liverpool sebelum menyertai City dengan harga 49 juta pound (RM 327 juta).

Kini penyerang tersebut menjadi antara tonggak utama City selepas mempamerkan permulaan yang baik dalam Liga Perdana Inggeris musim ini serta telah menjaringkan gol pertamanya ketika menentang Watford dalam penampilan terakhir­nya dan kecemerlangan pemain itu membuatkan Hodgson teruja untuk memanfaatkan prestasi semasa Sterling dalam kempen kelayakan Euro 2016.

“Ini tahun yang besar untuknya. Dia akan menghadapi banyak lagi tahun penting: Perancis pada 2016 (Euro), Rusia pada 2018 (Piala Dunia), seluruh Eropah pada 2020 (pusingan akhir Euro pada 2020 akan berlangsung di seluruh Eropah) 2022 (Piala Dunia)...

“Itu adalah tahun-tahun penting, tetapi dengan usianya dia masih ada banyak masa untuknya. Saya yakin satu hari nanti dia akan memburu penampilannya yang ke-100),” kata Hodgson.

Dalam pada itu, kapten England, Wayne Rooney juga percaya Sterling mampu membantu Hodgson untuk membina pasukan masa hadapan yang berupaya meraih kecemerlangan.

“Anda dapat melihat bagaimana dia melakukannya. Saya juga percaya dia kini gembira kerana dapat berpindah seperti yang diinginkannya.

“Malah dia juga bermula dengan baik sekali bersama Manchester City.

“Apabila dia dapat apa yang diinginkan selepas menempuh situasi sukar, pasti akan memberikan kelebihan kepada kami kerana kegembiraan dirinya mampu membuatkan dia menghasilkan prestasi bagus bersama pasukan kebangsaan,” kata Rooney. – AGENSI

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/roy-hodgson-yakin-raheem-sterling-mampu-kumpul-100-i-cap-i-1.133369#sthash.CePqlPsk.dpuf

No comments: